En underbar helg

God middag på er!

Jag hade ju planerat att säga lite mer om Göteborgshelgen och konserten igår eftermiddag, men när vi äntligen kom hem till Västerås slocknade både jag och mamma totalt! Jag la mig på soffan för att chilla lite och komma ikapp på mina ”social apps” (typ twitter och instagram), men ögonenlocken började klippa ganska snabbt och inom några minuter vad jag död för världen. Helt utslocknad, skulle ta mig upp en timme senare och fick kämpa i ytterligare 30min innan jag var vaken!

Därefter var det träning, middag, film och sova, och så helt plötsligt var det morgon. Skönt att vara utvilad. ♥

Den här helgen har varit intensiv och rolig som sjutton, bara jag och mina päron på en roadtrip & konsert, härligt! Vi kom ju som sagt fram till Göteborg fredag kväll, och kunde njuta av en varm och solig kväll på Avenyn följt av en lång sovmorgon innan det var dags att börja ladda för The Boss.

Vi tog oss in till Avenyn utan problem och utan att bli regnade på, hade ju en spårvagnshållplats bara några hundra meter från lägenheten vi lånade vilket var väldigt smidigt. Under resan in kom vi överens om att käka på en italiensk restaurang så att mamma skulle få den där pizzan hon pratat om i flera dagar. 😉 Vi hittade en fin en mitt på Avenyn, La Gondola, där jag käkade en ryggbiffsplankstek och de andra två tog pizza, mums! Efter att ha tagit det lugnt och njutit av maten skulle vi alltså ta oss till något annat vattenhål och fortsätta ladda The Boss.

Vi valde totalt fel tidpunkt att lämna den mysiga restaurangen! När vi kom ut regnade det ordentligt, så vi smällde upp våra paraplyn på en gång (pappa såg ut som en levande reklampelare för Emirates: fotbollströja med stort tryck och ett gigantiskt paraply/parasoll) men insåg snabbt att vi inte kunde gå ute i regnet. Det öste ner otroliga mängder vatten och det kom från sidan såväl som uppifrån.
Så vi sprang – tillsammans med alla andra som var utomhus i närheten – in i närmaste café för att söka skydd. Och tur var det. 

Under tiden som vi var där inne och njöt av lite vitt vin regnade det jättemycket, och vi läste i morgontidningen igår söndag att taket på shoppingcentret Kompassen hade rasat in under det regnet!! Det hade kommit ner ca 30mm regn på mindre än två timmar, och jag kan säga att det var veritabla floder på gatan utanför och folk som inte hunnit inomhus i tid såg ut som om de badat med kläderna på (no joke – det såg på riktigt ut så!)
Den stora vattenmängden tryckte dessutom upp avloppsvattnet ur brunnarna i källaren på det café vi satt på – det luktade inte gott på toaletterna där nere just då kan jag säga.

Som tur var så gav regnet med sig efter ett tag och vi kunde ta oss till Ullevi i skydd av våra rödvita Emirates-paraplyer, Sweden Rock-regnponchosar och regnjackor. Väl där inser vi att de är lika dumma i huvudet som de var på Sweden Rock: inga paraplyer tillåtna inne på stadion. Så jag vandrade iväg till den betalda ”effektförvaringen” (vi ville inte bli av med våra awesome paraplyer ju!) och lämnade av dem samt plockade på mig varsin Wrecking Ball t-shirt till mig och pappa från franchise-ståndet.
Sen joinade jag päronen att vänta på konsertstart inne på stadion, varpå vi insåg att vi kunde väntat ytterligare ca en timme med att gå in. Men dyr folköl, varmkorv och chips är gott vet ni. 😉

Smygreklam FTW!

Mina fina föräldrar + gigantisch paraflax

Hur som helst hade vi riktigt bra platser: sittplatser vilket var skönt. Vi såg bra och det var verkligen jättekul! Men det var också en lång konsert så min rygg var väldigt glad åt den där stolen.

The Boss is in the house!

BTW ett tips till alla som går på konsert där man kan köpa sittplatser: det heter SITTplatser av en anledning, man sitter ner och kollar på konserten. Vi hade några nötter framför oss som inte verkade fatta att stolarna är där av en anledning och att de som köpt sittplats på en konsert nog vill kunna sitta ner på dem och ändå se scenen, inte bara ryggen på dem framför som står upp! Om man vill stå på en konsert på Ullevi Arena kan man köpa ståplats, det fanns typ x antal tusen såna.

Sitt ner!

Så, nu har jag gnällt klart. 🙂

The Boss var hur som helst helt jäkla fucking amazing live om ni ursäktar språket. Fantastisk! Jag tror inte att jag någonsin sett en artist som varit så närvarande och så bra live som Springsteen var i lördags. Enligt tidningarna var det tydligen en extra bra konsert även för att vara The Boss, så där lyckades jag ju ta jackpott i lotteriet.

Scenen till vänster i panoramat

The awesome singing kid!

Mina händer och armar var dock väldigt glada när det var dags att gå hem: jag hade klappat så himla mycket och mest mest händerna högt upp, så jag nästan trodde jag klappat fram en spricka någonstans. 😉 Men detta var helt klart en upplevelse som jag kommer att minnas länge och le varje gång jag tänker på i framtiden. ♥Springsteen live @ Ullevi 28 juli 2012♥
Om ni får chansen att se The Boss live: ta den för fan! Det är så värt det, oavsett om man är hobby-fan som jag eller inbiten fantast.

Tack till killen som tog en bild åt oss! 🙂

Bruce Springsteen and the E-Street band!

Phew! Nu ska jag till gymmet och köra bröst, har laddat med strandhäng i solen nu på eftermiddagen. ♥

Kommentera gärna! :)

