High on happiness!

Som titeln på det här inlägget indikerar så har jag haft en helt underbar helg! Det har verkligen varit en serie av roligheter som började i lördags kväll. ♥

Vår pubrunda genom Kiruna blev en total succé, vi var ca 10st från början och blev fler allteftersom kvällen gick! Killarna som så att säga ”drog i snörena” hade organiserat lekar och aktiviteter vid varje pub, och vi hade delade upp oss i lag och tävlade om poäng som delades ut godtyckligt till de som vann och/eller fjäskade mest. 😛 Kvällen avslutades på en av de största klubbarna i Kiruna (finns två-tre stora om jag fattat det rätt): Royal. Det var den sista vi gick in på och vi dansade ända till stängning! 😀 Jag tog nästan ingen paus, hade så himla roligt! Vid slutet var jag typ hög på min egen glädje. ^^

Det var ”White party” på Royal: UV-lampor, glow-sticks och neonfärg i ansiktet! Jättekul på dansgolvet men tyvärr blir ju bilderna så här intressanta då 😛

20130826-195222.jpg

När man kommer hem från en natts festande vid kl 4 på morgonen brukar man inte vara så pigg, men jag var faktiskt uppe redan vid tio. Jag och Madelene (en av de andra sommargeologerna) drog och käkade lite mat innan jag ryckte tag i mig själv och packade ihop alla mina grejer – JAG HAR ALLDELES FÖR MYCKET! – så att vi kunde sätta fart mot Gällivare där hon skulle hoppa av. Ungefär klockan två la jag Kiruna bakom mig för den här sommaren, med det färskaste minnet, lördagens utekväll, fortfarande levande i huvudet!

Jag packade upp det mesta igårkväll och avslutade idag, så nu är allt (?) på rätt plats igen och det känns jättebra att vara hemma på riktigt! Idag har jag tagit en efterlängtad sushi-lunch med min underbara vän Ksenya (vi var båda helt hyperglada idag, måste vara något i luften?!) och dessutom hann jag med en 3,5km löptur imorse! Skönt att komma igång med träningen på en gång, speciellt när det var strålande sol och +18 i skuggan. 🙂

Jag efter löpturen imorse, vad tror ni om mitt nya smeknamn: squint-eye? ^^

20130826-195159.jpg

Ikväll blir det dock partynight igen: Nolleperioden vid LTU är i full gång och det passar partysugna Marit alldeles perfekt! (Tror jag fick lite blodad tand i lördags? Haha!) Kanske jag slänger upp någon suddig bild under kvällen. ^_^

Kommentera gärna! :)

