Kickstart

God morgon! Det har varit väldigt tyst här nu ett tag, och min dåliga ursäkt är att jag varit upptagen att ”fira” att jag är tillbaka i Luleå. Jo jag har festat en del…

Men idag är det slut på firandet, verkligheten är tillbaka och Läsperiod 1 av höstterminen kör igång mitt sjätte år på universitetet, och mitt fjärde år på programmet som ska göra mig till Civilingenjör i Naturresursteknik. Nu när jag skrev den meningen fick jag lite panik, jag menar: mitt sjätte år på universitetet!! Wow. Tiden går sjukt fort, men jag har också under de här åren hunnit hitta både en stor del av mig själv och något jag tror mig kunna jobba med under en längre period i mitt liv. Så det känns helt okej. 🙂

Idag var jag uppe grymt tidigt för att köra älsklingen till flyget efter en mysig helg tillsammans, men när jag kom hem insåg jag att jag skulle åka på en fet förkylning om jag inte sov lite mer. Men nu är jag uppe igen och redo att köra igång veckan!

Det är ingen tung vecka rent studiemässigt som ligger framför mig då min första föreläsning kör igång på torsdag, men det är långt ifrån detsamma som att jag inte har något att göra! Det är bokbeställning, förberedelse för kurserna och informationssökning om en riktigt spännande sak jag ska försöka göra. Sen tillkommer matlagning och träning i rikliga mått: nu är det slut på svullomånaden augusti och jag har äntrat fitnessmånaden september (mer om det i nästa inlägg).

Närmast på dagens schema ligger matlagning: lyckades köpa en färsk hel gårdskyckling på Willys i lördags (de har en hel del bra grejor!) och idag har jag tänkt att den ska in i ugnen och bli enormt mumsig. Kyckling är bra fitnessmat och ugnen gör det mesta lätt att laga, it’s a win-win-situation!

Så medans jag letar upp ett fett najs recept i min gigantiska kokbok så kör vi tre motivational faces! Hehe.

Motivational_face_#1Motivational_face_#2 Motivational_face_#3Om ni inte blev motiverade har ni iallafall skrattat lite. Ha en bra måndag! 😀

Kommentera gärna! :)

