Ett planerat inköp

Innan sommaren hade jag en hel hög med saker som jag ville köpa för min lön när den var slut, jag tänkte att jag skulle ha typ hur mycket pengar som helst, haha!

En av de saker jag planerade att köpa, som jag velat ha ett bra tag nu eftersom jag använder den året om, är en ordentlig grill. Hittills har jag kört på en liten 200-kronors klotgrill från ICA, och inget ont om den, den har troget grillat min mat i två år, sommar som vinter, men nu var den vääääldigt sliten. Ranglig, rostig, vinglig och skev: jag var rädd att jag skulle välta den när jag vände på köttet vid var grillfest! Dessutom insåg jag till slut att den också var lite för liten för att man ska grilla någon ordentlig mängd mat på den, så i våras bestämde jag mig. När grillarna reas ut i höst ska jag köpa en Weber-grill!

Sagt och gjort, i lördags fick en 57-centimeters klotgrill från Weber följa med mig hem från Clas Ohlson. Kartongen var gigantisk så då var det praktiskt att ha en långarmad och hjälpsam pojkvän på besök! 😉 Stolt som en tupp tog jag ut den på balkongen och monterade ihop den helt själv (älskar att bygga mina saker!) innan vi fyllde den med kol och premiärgrillade jättegoda kycklinglårfiléer och champinjoner på den.

Om ni följer mig på instagram @marit777 så såg ni kanske min video av premiärtändningen – inklusve segerdans såklart! Haha!

Shiny! ♥

premiärgrillning

…och eftersom jag är släkt med Gollum så…

gollum_grill

Kommentera gärna! :)

