Dans är tamigfaen jättebra träning!

Pust och flås!

Jag är just hemkommen från veckans dansträning och råkade hamna i soffan, är helt slut! Jag ska inte skriva en uppsats här nu, men jag känner att jag måste slå ett slag för dans som träningsform! Jodå, jag vet att ni finns, ni som säger att ”dans är väl ingen träning, det är mycket bättre att ta en löptur eller gå på step/bodypump för att träna!

Därför spräcker vi den myten här och nu, genom att kika på min pulsklocka som jag hade på mig idag:

20130918-201707.jpgÄven om kaloriräkningen på såna här saker aldrig är exakt korrekt (såklart), så ger det ändå en bra fingervisning om att man tagit i ordentligt! Så där har ni, om någon påstår att dans inte är en sport! 🙂

Kommentera gärna! :)

