Kramp

Jag får se till att sluta med de här uppehållen, kommer ju helt av mig i skrivandet var och varannan dag numer!

Idag har jag iallafall haft en fett bra dag, från början till slut! Det började med en mysig morgon för mig själv då jag lyxade med såna små frusna baguetter som man kör 6min i ugnen, mumma! Sen blev det en liten tur på stan med Johanna då jag faktiskt lyckades hitta några roliga armband för ett lagom pris, precis som jag sagt att jag skulle göra! Vi käkade en lätt cafélunch tillsammans innan jag skulle iväg, eftermiddagen spenderade nämligen med att klättra inne i stan!

Jag bestämde ju i somras att jag skulle återuppta klättring som sport/hobby det här året eftersom jag saknat det, och idag kom jag äntligen iväg till hallen tillsammans med två kompisar. Jag kände mig som värsta nybörjaren som knappt mindes någonting (det var trots allt nästan tre år sedan jag klättrade aktivt sist och de är båda aktiva utomhusklättrare) men det kom tillbaka mer och mer under eftermiddagen och blev bara roligare och roligare! 😀

Första två klättringarna var värst, då satt höjdrespekten hårt i och jag hade inte förstått inuti mig själv att kompisen och repet fångar mig om jag halkar/missar/tappar greppet, men ju fler längder jag klättrade desto fler risker vågade jag ta och desto bättre klättrade jag. Tillslut gav dock musklerna i fingrar och tår upp, fingrarna krampade ihop sig och orkade inte hålla greppen och tårna gjorde ungefär samma sak eftersom jag klättrade i mina fivefingers.

Just nu sitter jag och myser helt själv hemma, Johanna och Korken har just varit här på tacosmiddag och därmed avslutat den här dagen på strålande trevligt sätt. 🙂 Jag hade tänkt gå ut till krogen ikväll, men ingen annan var sugen eftersom det regnar som sjutton ute här nu och har gjort det i princip sedan kl 12 idag.

Nu ska jag avrunda kvällen med en film på Netflix, hoppas jag hittar något intressant snabbt! 🙂 Gonatt!

Kommentera gärna! :)

