Vilken religion är ”okej”?

Ja det blir en del nu, men efter förra veckans zombie-mode verkar jag nu har kommit ut ur min bubbla och vill engagera mig både här och där. Läs om ni vill. 🙂

Som några av er troligen snappat upp här i bloggen så blir jag lite fundersam över det här med att kritisera religion. Tydligen är det både bra och beundransvärt att göra det, högt, ljudligt och fördömande, med den ena (kristendom) men räknas som rasistiskt, främlingsfientligt och respektlöst att göra det i de allra mildaste ordalag med den andra (islam).

Fröjdhpunktse skrev ett väldigt bra litet inlägg om detta den 19:e september som jag tycker är läsvärt och förhoppningsvis kan leda till att någon tänker till lite extra.

Är det värre att kritisera religion A än religion B bara för att A’s anhängare klagar mer?

Kommentera gärna! :)

