Rain, for good measure!

Idag är en riktigt grå dag, stor kontrast till gårdagens sol, och inte bara vädermässigt utan livsmässigt för mig också. Extra suck.

Vaknade till ett jobbigt mail som fick mig att vilja fråga varför inget bara kan gå bra för mig rakt av, måste det alltid krångla?! Blev riktigt less och hade dessutom svårt att koncentrera mig på föreläsningen nu på morgonen eftersom jag satt och undermedvetet försökte lösa problemet med ett dussin olika scenarior i mitt huvud. Det var inte vad jag behövde efter att äntligen kommit ur mina koncentrationssvårigheter från förra veckan!

Det dryga är att det annars är en riktigt bra dag jag har framför mig: inga fler föreläsningar så jag kan plugga hela dagen, grått murrigt väder som inte skriker ”gå ut och gör något!”, och så en planerad klättring med en kompis ikväll. Kanske jag tillochmed åker till föreningens socialdans och kikar runt lite efter klättringen? Jag får hålla tummarna att jag kan lösa det här problemet nu under förmiddagen.

Är det inte typiskt att just när man tycker att allt håller på att ordna sig jättefint och bli precis som man vill ha det så kommer det något och delar ut en veritabel örfil och säger ”ha, trodde du verkligen att det skulle gå bra?!”.

Kommentera gärna! :)

