En paus från verkligheten

God söndagsmorgon på er! Jag befinner mig just nu i hos mormor och morfar i Bäsksele utanför Vilhelmina tillsammans med min älskling och mina katter.

Vi for hit i fredags kväll för att kunna spendera en helg borta från alla måsten och den vardagliga stressen, och det är precis vad vi gör. Igår gjorde vi inte så väldigt mycket mer än att handla mat för kvällen och hälsa på morfar som höll i en loppis i gammelfarmors hus. Har en person haft 100 år på sig att samla saker så får det ju ta lite tid att sälja bort det när den personen går bort. Igårkväll hade vi en jättemysig middag och avslutade med att se en film på fyran på tv, och fy sjutton vad mycket reklam det är! Jag hade faktiskt glömt bort precis hur mycket det var, och blev brutalt påmind om just varför jag betalar för Netflix idag.

Nu ska jag nog gå en liten fotopromenad och känna på luften här innan vi äter lunch och börjar samla oss för hemfärden. Färden hit tog obscent lång tid, jag tror inte att det någonsin förut tagit mig så mycket som 5 timmar att åka hit från Luleå! Jag skyller på att jag knappt kört bil i mörker på sex månader (sedan jag åkte upp till Kiruna) och därför var lite feg. 🙂

Bakom EG Vilt som vi köpte bl.a. en liten bit björnstek från igår. Hjortar!

20130929-103725.jpg

Kommentera gärna! :)

