Riddick

So, igår gick vi som sagt på bio och jag fick äntligen se den nya Riddick-filmen som jag väntat på typ… jättelänge!

Till att börja med så måste jag fastställa att jag verkligen tyckte att det här var en bra film, precis som de andra två Riddick-filmerna ”Pitch Black” och ”The Chonicles of Riddick”. Mycket action, fighter och roliga one-liners från olika karaktärer men specifikt från Riddick. Som troligen är en av mina absoluta favoritfilmkaraktärer across the board i alla filmer jag sett. Utan överdrift.

Däremot blev jag samtidigt lite besviken då jag på något sätt förväntat mig mer av de två timmarna filmen tog, speciellt efter förra filmen, Chronicles of Riddick, som inte var så mycket brain-dead-action som det var en lite djupare story om Riddick som person och var han kom ifrån.

Jag vill inte spoila filmen för er som inte sett den, men jag hade förväntat mig och hoppats att den här skulle fortsätta i samma anda som Chronicles of Riddick. Istället var det mer av en re-hash på storyn i Pitch Black, vilket iochförsig inte var dåligt, men det var inte vad jag hoppats på efter förra filmen. Den var också lite splattrigare än de tidigare filmerna, så ni som är känsliga för sånt vet om det innan ni börjar kolla.

MEN Riddick är helt klart en sevärd film, och gärna på bio! Jag kommer se den igen när jag får tag i den på DVD, Netflix eller liknande! 🙂

Läs om filmen på imdb.com genom att klicka här.

Kommentera gärna! :)

