Träning, ost och höst

God morgon världen! Jag vet att det snart är lunch, men jag har inte hunnit skriva förrens nu, har haft fullt upp! 🙂

Började dagen med att inte överanalysera vad jag ville, steg helt enkelt upp och drog till gymmet. Ett härligt jobbigt och svettigt spinningpass senare var jag definitivt vaken och dessutom glad: underskatta inte det endorfinpåslag man får av hård träning! Så, efter en välförtjänt paus i bastun som, lo and behold!, var varm nu på morgonen, så var det dags att gå till föreläsning. Solen sken från klarblå himmel, luften var kall och frisk, och jag var förberedd för lektionen. 

20131008-111136.jpg

Det var en instruktionsföreläsning om hur vi skulle analysera de mätdata vi fått under förra fredagens fältövning, och jag satt faktiskt igårkväll och gjorde den graf som i behövde för idag, så jag kunde både följa med i instruktionen och fråga relevanta frågor! Det är milt sagt inte alltid fallet för mig i geofysik så det kändes som en personlig triumf. 🙂

På vägen hem såg jag det här enastående vackra trädet som jag bara inte kunde låta bli att dra upp telefonen för att fota. Synd att man inte kan fota luftens doft och temperatur också – idag är en perfekt krispig höstdag med strålande skolsken som jag verkligen skulle vilja dela med mig av till hela världen. ♥

20131008-111149.jpg

Just nu har jag precis njutit av en kopp kaffe, en lussekatt (hittade en liten stash i frysen efter sommaren!), och en macka med en ny typ av ost på. Jag handlade mat igårkväll och förutom att springa på flera vänner och bekanta som man inte sett på länge så köpte jag även en ny ost: Boxholms Kryddost som jag aldrig provat förut. Idag öppnade jag den och mums! Den är riktigt god och smakrik utan att vara stark. Hett tips till er som tröttnat på prästost. ^_^

Jag har mer skolarbete att ta tag i nu, men jag har några fler bilder från min fotopromenad igår som jag vill dela med mig av, så håll utkik här under dagen! 🙂

Kommentera gärna! :)

