Fyra träningspass

Ibland blir det lite väl mycket av det goda, och även om man sällan säger eller känner att man tränat för mycket så var det precis vad jag gjorde igår.

Det började med mitt fina spinningpass på morgonen, härligt och uppfräschande! Sedan var det föreläsning, plugg, lunch och en till föreläsning innan min maratonträning på kvällen körde igång. Först klättrade jag i ca 1,5 timma, sen for jag direkt till danslokalen och tränade bugg en timme (jävligt jobbig kan jag säga!) för att sedan lägg till en timmes boogie woogie-träning! När jag var klar var klockan över 21 och mina vader (och fötter) hade redan strejkat flera gånger pga utmattning.

Nu undrar ni nog varför i hela friden jag helt plötsligt gör en massa extraträningar i dans, och om det är något speciellt som ska hända? Mycket riktigt: jag ska tävla i november. 🙂 Och då kan jag naturligtvis inte bara göra det lugnt och stilla, nej jag ska tävla i både bugg och boogie, med olika partners, i olika klasser.

I bugg har jag lyckats med konststycket att min partner tävlat i högre klass förut, så att jag nu måste lämna min bekväma R-klass (där alla från totala nybörjare till de som hållit på något/några år tävlar) och gå upp i den lägsta N-klassen (där det är lite mer seriöst, går lite snabbare och folk är riktigt duktiga) Bugg Vuxen B. Det känns både spännande och läskigt, men jag ska försöka hålla kvar vid min prestigelösa avslappnade inställning så går det nog bra. 🙂
Angående boogien så kändes det igår att jag inte dansat det på ett tag nu, men det gäller bara att dansa in fötterna igen så löser det sig fint. Där är det bara R-klass så det går heller inte lika sjuhelsikes fort och då är jag lite mer avslappnad om det hela. 🙂

Den 16:e november smäller det, Höstbuggen heter tävlingen och den går här i Luleå! 🙂

Men ja som ni läste nu så blev det mycket träning igår, så jag tog faktiskt bort det träningspass jag tänkt göra imorse från mina planer. Det får räcka med att jag har buggträning ikväll igen. ^^

 

Kommentera gärna! :)

