Upp och ner

Okej, jag lyckades få upp tre inlägg igår och idag blir det bara ett, och sent på kvällen dessutom… Tattigt! Men så går det, vissa dagar är bättre än andra.

Idag hade jag noll föreläsningar eller lektioner, men bara för det har jag ju inte ”inget att göra”. Dagens projekt har varit ett grupparbete i kursen Geokemisk Prospektering, två stycken modell större inlämningsuppgifter som vi ska göra i grupp. Gårdagens produktiva eftermiddag gjorde att jag redan hade börjat med att skriva in den gigantiska datamängden i Excel, så det blev att jag fick fortsätta jobba med det. Och bara så ni vet så är det inte helt enkelt att lära sig designa funktioner som gör exakt det man vill i Excel, speciellt inte när man måste använda funktioner man inte känner till sedan tidigare! (Vi snackar alltså lite mer avancerat än summor och genomsnitt…)

Så ja, det är vad jag sysslat med idag, kumulativ frekvenstabell och grafritande i ett bråkigt Excel. 🙂 Eller ja, mest på förmiddagen då vi satt 8-12, efter lunch var jag tvungen att vila lite innan jag gjorde det sista.

Nu på kvällen drog vi och klättrade trots att jag egentligen tänkt ha en total vilodag idag… men det är så roligt att klättra! Jag är verkligen glad att jag tog tag i det igen. Dessutom känner jag att jag blir bättre och bättre på det för varje gång! I början våldar man sig mest uppför väggen, använder för mycket armar och ingen benstyrka, tar enklaste vägen… Men jag kan ta svårare och svårare leder nu, det känns roligt! Ska försöka få till några kort på mig på väggen nån gång snart. 🙂

Förresten, brukar ni gå med mössa inne? Det tillhör nämligen absolut inte vanligheterna för mig, men den här som jag slängde med i en klänningsbeställning från Nelly för några veckor sedan är faktiskt en riktig mysmössa som inte är för tjock för att ha inne, jag har börjat fastna för den. ^^

Dessutom får man en egoboost varje gång man ser sig i spegeln: I’m awesome, det står t.o.m. på min mössa! 😉

20131010-211041.jpg

Matte, vad fan sysslar du med? …jag känner inte dig längre.

20131010-211112.jpg

Kommentera gärna! :)

