Dripp dropp

God morgon från ett regnigt Luleå! Idag vaknade jag till droppandet av regn mot mitt fönster och möttes av en riktig höstutsikt: regn mörker och moln.

Igår hade jag fullt upp hela dagen och kan ärligt säga att jag glömde bort bloggen. Först så vaknade jag tidigt (jetlag) och satt och jobbade med presentationen vi skulle hålla på eftermiddagen, sedan vid 8 var det dags för dubbelpass i Geofysik som skulle ha varit en frågestund men som istället var en sent inkallad föreläsare från ett företag. Planeringen i den kursen alltså…! Nåja, när det var över träffade jag gruppen i Geokemin över lunchen för att gå igenom vår presentation inför eftermiddagen, men eftersom jag missförstått schemat kunde jag sen gå hem och äta lunch: redovisningen skulle börja 1445 och inte 1300 som jag trott förut. Ja så blev det mat och lite uppackande innan jag drog in till presentationen som vi helt utan att ha övat innan på något vis stakade oss igenom. Jag hade gett IG i presentationsteknik till mig själv, men som tur var så var det inte en så seriös presentation. 😉

På kvällen drog jag och Johanna och handlade, jag hade sett att det fanns grytbitar i min frys så jag köpte på mig en massa rotfrukter (billighetstips nu på hösten!) och ska laga köttgryta någon i veckan. Mums!

Jag avslutade kvällen med att fara och träna bugg inför tävlingen den 16:e november och det gick riktigt bra! Vi fick till ett fint flyt med bra rörelse över golvet, härligt!

Idag är det tentaplugg som gäller! Vi sitter inne i skolan och läser på vilket är sådär lagom intressant, men det är nog den enda tiden då jag känner att det är okej med uschväder ute: när man måste sitta inne och plugga. 🙂

Kommentera gärna! :)

