High school memories

Nu var det några dagar sedan jag skrev igen, men det blir så när jag sitter med näsan helt nedgrävd i böckerna inför tentorna.

Jag skrev en igår, Geokemisk Prospektering som kändes okej, och på måndag har jag nästa, Geofysik för prospektering och miljöundersökning. Men mitt i allt plugg behöver man då och då en paus, och efter att ha jobbat på en rapport hela eftermiddagen bestämde jag mig för att ta en paus för gomiddag och en film. Det är ju lördag trots allt.

Filmen blev A Cinderella Story med Hilary Duff och Chad Michael Murray därför att jag tycker den är söt och lätt att kolla på. Just idag, jag vet inte varför,var det en scen på slutet som fick mig att bli lite nostalgisk. När de kysser varandra i regnet på läktaren och fotbollsmatchen är i full gång runt omkring dem, då kom jag att tänka på mina egna minnen från high school och den tid jag spenderade på läktaren till rugbyfälten nere i Dubai…

Det var inte alls på samma sätt som i USA och i amerikanska filmer, men det var faktiskt en tid när jag var ca 16-18 som jag både dejtade några rubgykillar och spenderade kvällar, nätter och helger vid Dubai Exiles Rugby Football Club… Klimax var så klart Dubai Rugby 7’s, den tredagars rugbyturnering som är en av Dubai’s största sportfester, men just ikväll minns jag nostalgiskt och med ett fånigt leende på läpparna alla de varma kvällarna på läktaren när jag kollade på träningar och matcher med mina vänner. 🙂

Den här bilden kommer från just en sådan kväll i november 2006 när vi ”hängde” på läktaren under en match. 🙂

rugby night

One thought on “High school memories

Kommentera gärna! :)

