Snö och uppstartsvecka

Hej! Nu har jag inte skrivit på alldeles för länge, vet inte riktigt vad jag sysslat med? Bristande inspiration kanske.

Inatt lyckades det falla tillräckligt med kallt regn för att ett lager på några cm med vit och vacker snö skulle ligga på marken i morse. Den är blöt som sjutton men ligger fascinerande nog fortfarande kvar nu på eftermiddagen.

20131105-143936.jpg

Jag har spenderat den här dagen med att tvätta kläder, skriva mail och jobba på en rapport med några kompisar. Najs att jobba med folk med ryggrad som rycker tag i en och säger ”NU gör vi klart det här” när man själv vill leka struts och gömma sig för kursen i fråga (geofysiken ja). Nu är vi klara och jag tänkte äntligen ta mig lite tid att skriva här om vad jag sysslat med de senaste dagarna.

Senast jag skrev skulle jag just iväg på togaparty som var vår förfest inför halloween-utgången på kåren i fredags. Vi tänkte att togaparty var ett jättebra tema eftersom kostymerna då inte skulle vara så svåra att fixa. Tji fick vi! Toga var nog det svåraste plagget jag någonsin har tagit på mig: vi stod tre tjejer i säkert 40min och försökte knyta ihop våra lakan till något acceptabelt snyggt! Till slut blev vi iallafall gloriously romerska, även om mitt hår tyckte att jag skulle ha gått som Marilyn Monroe oavsett hur jag stylade det när det var lockat. 😉

20131105-143953.jpg

Kvällen blev sedan väldigt lyckad, vi hade en rolig förfest med många vackra kostymer och roliga stunder med våra vänner, sedan drog vi ut till kåren. Till vår förskräckelse möttes vi av  när vi kom fram! Oh noes! Vi som jobbat länge på kåren och kan gå in genom VIP-entrén är en aning bortskämda med att det aldrig är kö vid ”vår dörr” ja…  😉 När vi väl kom in var det sedvanligt klubbkaos, och det mynnade ut i en riktigt härlig utgång med massor av dans och nästan ingen dricka för min del. Lyckat som sjutton alltså!

I lördags tog jag en riktig slödag och det enda aktiva vi lyckades med var att jag och Johanna drog på bio och såg Thor – the dark world som var riktigt bra och precis som alla Marvel’s filmer gick man därifrån med en ”men sen då?”-känsla. Älskar de filmerna! 😀 I söndags började jag med ytterligare slöande, för att sedan avsluta med massor av fysisk aktivitet: danstävlingen den 16:e november närmar sig med stormsteg och efter att ha tränat bugg på eftermiddagen hann jag lagomt duscha och äta innan det var dags att dra iväg och köra boogie woogie! Härligt och roligt som attan!

Igår var jag och Johanna riktigt morgontidiga och körde en ”duktig dag”: först squash på morgonen och sedan plugg hela dagen! Eller ja, det var snarare förberedande plugg: man måste alltid organisera och fixa en hel del inför att börja på nya kurser.

Nu är det dags att squasha igen (fan vilket roligt spel egentligen, varför har jag inte tagit upp det förrens nu??) och sedan är det dans hela kvällen, som variation till gårdagens härliga klättring! 😀

Kommentera gärna! :)

