Ändrade planer

Morsning korsning i snön. Till min stora lycka ligger snön ännu kvar trots att termometern stod på 0.6 grader imorse, och dessutom skiner solen idag. 🙂

Idag var det meningen att vi skulle köra squash igen, men matförgiftning satte tyvärr stopp för det och jag fick köra ensam istället. Eftersom jag ändå var uppe och igång när jag fick veta det så drog jag iallafall till gymmet och körde ett hederligt löp&styrkepass, måste säga att det kändes fett bra att springa igen! Jag har inte gjort det ordentligt sedan jag sprang de där 7km utomhus i oktober eftersom annat kommit i vägen, men jag insåg under dagens 4km att jag verkligen njuter av att springa, bara för dess egen skull! Det finns en frihet i att kunna röra sig och ta ut sig bara ”för att” i löpningen, bara springa och känna kroppen göra som man vill…

När jag lugnat ner mig från den lilla endorfintrip jag fick av löpningen gick jag till gymmet och ”discogymmade” lite, hehe. I mitt fall betydde det idag en helvetiskt jobbig planka med knäuppdrag x10/ben x3, följt av dips, bicepcurls och axelpress. Har ju knappt gymmat på sista tiden så kände att jag ville köra lite överkropp, i motsats till all dans och squash (cardio). Det var härligt! Kändes najs att jag fortfarande klarade 10 dips, även om jag i tredje settet fick erkänna mig ”otränad” och nöja mig med fem. 🙂

(Vadå höga krav på sig själv liksom? Långt ifrån alla kan göra ens 1 dip! Men om man tävlar med sig själv så blir det så.) [Bilden lånad från Muscles.se – länk på bilden.]

Nu ska jag hämta påtår på min kaffe och fortsätta jobba med mina inlämningar, gårdagen var ju inte sådär våldsamt produktiv precis… 😉 Hörs senare!

Kommentera gärna! :)

