Långt lyckosvammel :)

Hej på er! ♥ Jag har haft en helt underbar helg och det är först nu på tisdagsmorgonen jag mentalt börjar komma ner från glädjemolnen.

Tänker dock varna för att detta är ett riktigt långt inlägg med en massa svamliga lyckouttryck.

Till att börja med var jag hos min underbara frisör i fredags eftermiddag och fixade utväxten, jag fick dessutom en jättefin styling av henne med stora fluffiga Hollywood-lockar så jag kände mig riktigt vacker efteråt. Gick och fluffade på håret hela kvällen. ^^ (Tjejer som kämpat med att spara ut kort hår till långt förstår min fascination med en riktig styling!)

Varning för fåniga ego-pics, men jag tyckte håret var så fint! 😉

20131119-100151.jpg20131119-100206.jpg

På kvällen hjälpte jag till att sätta upp alla dekorationer och annat nödvändigt inför lördagens danstävling och jag tror jag var mer nervös då än på själva tävlingsdagen, haha! Det blev iallafall jättefint. 🙂

Tävlingsdagen. I lördags var det alltså danstävling, och på grund av den magiska kraften i alla hårstylingar gjorda av en frisör så var mitt hår fortfarande fluffigt och runt, så jag behövde bara sätta i två klämmor och sminka mig för att vara redo för dagen! Kläderna var redan packade, så jag myste runt i min föreningsoverall och lyssnade på lugnande musik hela morgonen innan vi for till tävlingen vid kl 10. Tyckte det var lite roligt att jag som inte haft någon tävlingspartner på mer än ett år, nu under denna tävling hade två. ^^

Först på listan för mig stod Boogie Woogie Vuxen R, där jag och min danspartner Johan tog det lite väl lugnt och sansat under heatet, så vi gick inte vidare till final. Men det kändes iallafall som en bra runda! Tempot var extremt mycket långsammare än vi tränat till, så min fåniga oro att vi inte skulle hinna med musiken var totalt obefogad, men som första tävling tillsammans kändes det som en bra basic-runda helt utan misstag eller konstigheter. Nästa tävling kommer vi köra hårdare! 😀

Sedan kunde jag lugnt gå och vänta på att R-tävlingen skulle ta slut innan N-tävlingen satte igång och jag kunde börja ladda för Bugg Vuxen B med Thomas. Här kände jag en stor skillnad i nervositeten mot boogie’n, jag var inte alls nervös över att göra fel utan var glad, uppspelt och säker på vilka musikanpassningar jag klarade av samtidigt som vårt samspel under uppvärmningen var riktigt bra. När det var dags så gick vi in i semifinalen och gjorde den överlägset bästa runda dans vi gjort hittills! Det kändes så himla bra och vi fick till så många snygga publik-friande musikanpassningar! Vi var fett nöjda och brydde oss helt ärligt inte om hur vi skulle placeras eller gå till final, för vi kände att det gått så himla bra. Sen när det ropade upp vem som gått till final så förväntade jag mig inte att vi skulle göra det, för det var ändå riktigt bra med konkurrens och andra duktiga dansare i klassen, men vi gick till final! När vi skulle in och göra den så kände jag att nu var dagens höjdpunkt nådd, vi lyckades ju gå till final! Att dansa själva finalen skulle bara bli en rolig bonus som jag inte förväntat mig. 🙂 Finalrundan för oss var inte på samma supernivå som semifinalen, men vi kände att vi fortfarande dansat riktigt bra när vi gick av golvet.

♦ ♦ ♦ ♦ Ni kan se vår finalrunda på youtube genom att klicka HÄR. ♦ ♦ ♦ ♦ 

Mellan vår finalrunda och prisutdelningen var en lång väntan på grund av den gigantiska mängd folk (57 eller 59 par!) som anmält sig till Jack ‘n Jill-buggtävlingen som gick sist – då lottades man ihop med en partner inför varje heat och de som gick vidare lottades så en ny partner inför nästa heat. Det var riktigt roligt och jag lyckades hålla mig kvar genom tre heat men gick inte vidare från semifinalen. Kul! 🙂

Prisutdelning. När Jack ‘n Jill’en så äntligen var slut så var det dags att få reda på vem som tagit priserna, och vi var som sagt jätteglada bara att ha tagit oss till final, och jag slösade faktiskt ingen energi på att ens hoppas att vi skulle hamna på pallen, eftersom jag var övertygad om att det fanns minst tre par i klassen som var bättre än oss – vi har trots allt bara tränat ca 1-2 månader tillsammans. Men det gjorde vi – vi kom på tredje plats!! 😀 Jag ler fortfarande som en fåne när jag tänker på ögonblicket då vårt nummer och namn ropades upp, jag blev så himla glad och förvånad! Jag och Thomas sprack båda upp i världens leende mot varandra och sprang in på golvet för att buga och ställa oss på pallen, jäklar vad glad jag blev!

Jag tror att jag t.o.m. var i närheten av att få lite lyckotårar, för mitt ansikte krampade och ryckte som attan medans de fotograferade oss. 😛  (Dessutom jätteroligt att både 2:a och 1:a platsen kneps av par från vår förening – Grattis!)

20131119-111942.jpg

Som ni förstår så var det inte mycket som kunde få mig att sluta vara glad efter detta, jag gick omkring och hoppade av glädje under hela bortstädandet av stolar, tyger och ljud som vi i föreningen hjälptes åt med efter tävlingens slut.

Efterfest. Trodde ni min superlördag slutade där? Nej! Efter städet så for vi alla hem och piffade till oss blixtsnabbt innan vi drog iväg ett helt gäng till O’learys för bowling och middag. Och jag var tydligen på någon slags winning-streak för jag sopade mattan med alla andra i bowlingen – jag som inte alls är speciellt bra i vanliga fall! 😀 Hur roligt som helst!

20131119-112939.jpg

Efter en timmes bowling var alla fett hungriga eftersom knappt någon hunnit käka mellan tävling och utgång, så då passade våra bokade bord väldigt bra, i mitt fall blev det en portion mumsiga Ribs som fick mätta magen. När vi så snackat och druckit och ätit bar det av bort till spelhörnan och jag la några tior på air hockey och en motorcykelsimulering innan jag nöjde mig med att snacka, dricka öl och njuta av att vara ute med mina vänner. Det blev en härlig kväll!

Söndag. På söndagen vaknade jag fortfarande med lyckofjärilar i magen. 🙂 Vid lunch var jag med på ett möte om ”Danssporten vill” där förbundets ordförande berättade om konceptet och vad det innebär. Det var representanter där från flera av Norr- och Västerbottens dansklubbar. För mig var det inte så mycket nytt då jag hört det mesta förut – det handlar om att dans ska vara en livslång idrott och att vi inte ska pusha barn in i proffsdansande för tidigt. Det blev några intressanta diskussioner och vi fick lite matnyttig information. 🙂

Efter mötet for jag och Thomas (som också var med på mötet) till en extrainsatt dansträning med Angelica Källström som föreningen använder som extern tränare, och bortsett från att det var riktigt roligt och vi fick öva på att utmana och skoja med våra danspartners så fick jag ett bra tips på parträningen i slutet. Eftersom jag sedan inte får nog av att köra slut på min kropp så for jag till Boogie Woogie-kursen senare på kvällen där våra tränare Linus och Åsa inspirerats bl.a. av vårt energilösa tävlingsheat (hehe) och hela gruppen fick öva på att variera energin i dansen – kul men jobbigt! 🙂 Det var tur att Thomas tjej Ida föreslog att käka på Max på väg hem från buggträningen så jag hade fyllt på med energi innan! 🙂

Sömn. Efter den härliga, fullspäckade och utmattande helgen så somnade jag utan problem på söndagskvällen och drömde om roliga tävlingar och bowlingklot. 🙂

Kommentera gärna! :)

