Snö och roligheter!

God jättetidig morgon! 😀 Just nu sitter jag och mumsar i mig en lussebulle och en mug med varm choklad, tittar ut genom fönstret och är lycklig att det snöar.

När jag la mig i sängen igår trodde jag inte att jag skulle vara uppe så här tidigt, men så fick jag ett sms från en kompis: ville jag hänga med till Dundret idag? Jag var på väg att skriva mitt vanliga ”nej jag har annat planerat” men så tänkte jag till och insåg att det har jag ju inte! Jag hade en lös plan på en squashmatch, men när jag nu kan välja en dag på min bräda, varför då inte göra det? 🙂

Så om en liten stund ska jag dra ner mina grejer till ytterdörren och sedan påbörjar jag och ett gäng polare den ”bara” 3h långa resan mot Gällivare och Dundrets skidanläggning! Du vet att du bott ett tag i Norrland när du ser en 3h bilfärd som början på en dagutflykt. 😉

Det känns roligt att göra något riktigt spontant för en gångs skull, jag har haft så många inplanerade saker under sommarens och höstens helger att jag ju inte riktigt kunnat tacka ja till liknande utflykter, så det är roligt att kunna göra det nu. Ikväll ska vi dessutom ha brädspelskväll hos en annan kompis, så det här ser ut att kunna bli en riktigt bra dag!

Bild från en underbar dag i backen i februari i år… 🙂

IMG_4083

 

Kommentera gärna! :)

