3:e december

Kära vädergudar/krafter/tomtar, låt mig klargöra en sak? November är slut och december är en vintermånad. ERGO det ska inte komma fler tödagar nu! Tack.

God morgon internet. Jag var inte imponerad av att vakna till +4 grader på termometern idag, speciellt inte som det betydde att all den fina snön som föll igår och gjorde landskapet härligt vintrigt nu har smält bort och vi har återgått till grådaskig höstkänsla ute. Nåja, nu när jag klargjort för de som bestämmer vädret hur det egentligen ska vara så borde det fixas snart? …hmm.

Annars är jag faktiskt ganska glad idag, därför att igår körde vi igång en riktigt rolig (och sjukt jobbig!) sak! Vi körde vårt första träningspass i Rock n’ Roll! Jag och Thomas (som jag tävlade i bugg med för några veckor sedan) ska nämligen dansa Rock n’ Roll som en del av föreningens lag för Lag-SM i januari!

Vår förening kommer skicka (åtminstone) ett lag dit bestående av fyra par som ska dansa en dans vardera: bugg, boogie woogie, lindy hop, rock n’ roll och och en trio som ska dansa dubbelbugg. Även om rock är sjukt jobbigt och jag kommer få träna som en tok för att orka de två rundor vi ska dansa (en fotrunda och en akrobatikrunda) så ska det iallafall bli riktigt roligt! 🙂

Något som annars inte är såå roligt är att jag nu måste rycka tag i mina studier – jag har varit lite slack den senaste veckan, och det går inte för sig nu när jag är så här nära målet att bli klar med min utbildning. Dags att växla upp igen.

HÄR kan ni se hur rock ser ut på VM-nivå (vi kommer inte se ut så eller göra så galna saker ^^ men det är kul att titta på).

Kommentera gärna! :)

