Söndag

Fem dagar utan att skriva något, snacka om att jag varit distraherad! Skola, dans och… böcker. 😉 Jag har läst lite väl mycket i det senaste kan jag nog erkänna.

Det går ju lite i vågor det där för mig, och just nu har jag lyckats fastna i tre eller fyra ungdoms-/fantasyserier samtidigt. Känns inte helt fel idag när det är -20 utomhus, men jag kände mig mindre smart inatt när klockan blev aningen mer än jag tänkt när jag bara skulle ”läsa litegrann innan jag somnade”…. Tur att det bara är en helt oplanerad söndag idag då. 😉

20131208-135751.jpg

Annars är det väldigt tomt här just nu: i fredags packade jag nämligen in mig själv och katterna i bilen och körde ner till mormor och morfar i Vilhelmina, för att sedan igår köra tillbaka hem, ensam. Katterna ska bo hos dem under julen när jag åker hem till Dubai, vilket är jätteskönt eftersom jag nu inte behöver oroa mig över kattpensionat eller vänner som ska flyga fram och tillbaka. Men det betyder också att jag p.g.a. körsträckan och -tiden dit får bo ensam de kommande dagarna innan jag far, och lägenheten känns ordentligt tom utan mina små fluff som går omkring.

Att bo med djur är en större skillnad mot att bo ensam än vad man kan tro.

Jag lyckades också dra på mig en förkylning som slog ut i full blom i torsdags, inte så roligt men jag tar det extremt lugnt och hoppas på att blir frisk snabbt – peppar, peppar men det känns om om det funkar. 🙂

Vackra iskristaller på ett av fönstren hos mormor och morfar  ♥

20131208-135817.jpg

Kommentera gärna! :)

