Förändring

Morsning i snöyran! Jag börjar tro att vädret här uppe (eller i hela Sverige?) har lite av en identitetskris: -20 grader i förrgår, -15 igår och nollgradigt idag. Dessutom snöar det ganska friskt här just nu, så morgondagens förutspådda +6 (klart.se) kommer nog bjuda på ett slask av rang. Tur jag drar på fredag, den här låtsasvintern är inte mycket att hänga i julgranen!

Men nog om vädret! 

Igår fick jag ett väldigt tråkigt, men tyvärr inte helt ovanligt, besked: en tentamen i januari vars datum nyss offentliggjorts satte stopp för några riktigt roliga planer. Det är inte första gången det händer, och det är inte så mycket man kan göra åt det när omständigheterna gör att den verkligen behöver skrivas just då, men det var tråkigt att höra. Det var alltså min rock’n roll-partner Thomas som fick en tenta slängd på vår tävlingsdag, så han inte kan köra. 

Every cloud has a silver lining heter det ju, och i den här situationen bär vår silverkant namnet Linus, som för klubben och lagets skull gick med på att ta Thomas plats och köra rock med mig. **Veckans ros!** Han är en grym dansare och jag tror vi kan få fina inslag av hans boogiekunskaper i rocken. Jag kan anpassa mig till hans stil och tror det kommer bli både roligt och bra i slutändan!

Vi hade iallafall riktigt roligt då vi provtränade tillsammans igår. ^^

Kommentera gärna! :)

