Fota hundar

Hej på er! Och hej dag två av det nya året! 🙂 Jag invigde dagen med ännu en löptur runt Safa Park, känns bra att röra sig då julveckan varit lite väl stillasittande.

Igår spenderade hela familjen (minus syrran som drog hem till Sverige på nyårsafton) dagen vid poolen och jag tror jag lyckades uppgradera min solbränna från ”ganska brun” till ”pepparkaka”. Skönt var det iallafall! På eftermiddagen gick jag och päronen ut med hundarna under kraftledningarna och blev tydligt varse att det inte är helt enkelt att få hundar att titta in i kameran när man vill att de ska det. Hehe.

Men några fina bilder blev det iallafall! Tror att en av mina nyårsutmaningar kommer vara att ”lära mig mer om fotoredigering” – jag vill helst att bilderna ska vara perfekta direkt ur kameran, men det vore najs att kunna ”rädda” även ganska bra bilder.

IMG_2613

IMG_2621_crop

Däremot finner jag inte Canons kamera-medföljande redigeringsprogram speciellt användarvänligt, absolut inte jämfört med iPhoto.

Kommentera gärna! :)

