Söndag fast fredag

God morgon svenskar! Här i Dubai är det mer ”mitt på dagen” men jag kan inte påstå att vi kommit speciellt långt med vår dag ännu trots det.

Igår blev det mest bara träning för min del; löpningen på morgonen, ett gympass med pappa vid lunch och sen ett ridpass på kvällen med mamma. Jag saknar att rida uppe i Luleå, saknar att vara med hästar. Får se om jag kan göra något åt det under våren…

Idag började jag dagen med en lugnare hundpromenad i morgonsolen, vilket var härligt – förutom att en av hundarna gav mig en smärre panikattack! Vi var på vårt vanliga ställe under kraftledningarna och hundarna sprang lösa, de lyssnade fint och kom tillbaka långt bortifrån när jag ropade… Fram tills jag var ca 100m från bilen på vägen tillbaka, då var en av dem helt plötsligt borta. Inte en svans i sikte och han kom inte när jag ropade, mer och mer oroad. När jag så närmade mig upplösningstillstånd och sprang tillbaka mot bilen med de andra två (nu i koppel) för att race’a omkring och leta – tror ni då inte att byrackan står i skuggan av bilen och viftar på svansen?! %#€&”/!!

The retard dog in question…

IMG_3615Nu ska jag åka och slappna av vid en pool, ha en bra fredag allihop! 🙂

Kommentera gärna! :)

