Roadtrip!

Hej! Idag var jag lagom mör i kroppen när jag vaknade, gårdagens dans tog verkligen på krafterna. Men det var så roligt, jag har precis kollat på vår dans på svtplay och är full av glada känslor igen! (Tips till SVT’s kommentatorer: håll mun medans danserna pågår så att man kan höra musiken!) 

Nåja, idag stod annat än dans på schemat för mig: jag lämnade av mina dansande vänner i Umeå där de tävlade idag igen, i en vanlig s.k. GP-tävling (dvs varje par och disciplin för sig) och sedan hoppade jag in i bilen och åkte på en ljus, vintrig och härlig roadtrip inåt landet! Målet idag var Vilhelmina, där jag just nu slappnar av hemma hos mormor och morfar och myser med mina katter. ♥ Meningen med min utflykt är nämligen att hämta hem dem och imorgon far jag tillbaka till Luleå.

När jag körde ut från Umeå idag var det stålgrå himmel och snöade, men jag hade inte kört länge förrens molnen försvann bakom mig och solen kom upp över ett gnistrande vitt, underbart (kyligt) vinterlandskap med snötyngda grenar. Solen gav snön en helt otrolig rosa nyans och det var så vackert! Jag var tvungen att stanna och fota lite, var så himla glad att jag hade med mig min kamera! 😀

IMG_3018 IMG_3049 IMG_3073

Kommentera gärna! :)

