Mer roadtrip

Jaha ja, idag har det varit en lite annorlunda första-dagen-på-en-ny-läsperiod. I morse packade jag in mig själv och katterna i bilen vid kl 8 och så körde jag (med bara två fotostop i det vackra vinterlandskapet!) hem till Luleå, där jag snabbtsomfan slängde in alla grejer och katter i lägenheten och sa hejdå till Johanna – hon flög från Lule idag för att snart dra och göra exjobb i Australien!

Sen fick jag skynda iväg på introföreläsning i en av den här läsperiodens kurser: Fysikaliska separationsmetoder – en kurs som handlar om hur man utvinner metallen ur malmen som bryts från gruvan. Jag har blivit varnad att den är tung, mycket jobb under kursens gång, och att döma från introduktionen så verkar det stämma – flera stycken labbar och hemuppgifter ingår. Men med rätt inställning så ska det nog gå bra! 🙂

Kvällen var väl mindre rolig kan man påstå: när jag kom hem från föreläsningen var det dags att rycka tag i Projekt Röja Undan Efter Tentaperiod och Tävlingsresa. Det tog mig ca 3,5 timmar men nu är det rent och snyggt här hemma och jag kan njuta av lite serietittande innan det är dags att sova.

Ni får en bild från dagens andra fotostopp, där jag stod lite för länge och lekte med kameran utan vantar i -23 med följden att mina fingrar gjorde lätt ont en stund efteråt. 😛

IMG_3137

Kommentera gärna! :)

