Time to come back

Det verkar ha blivit en grej för mig med kvällsinlägg just nu, av någon anledning skjuter jag upp skrivandet och gör andra saker (och inte bara produktiva nödvändiga saker hehe). På nåt sätt är jag fortfarande (igen?) inne i holiday mode i sinnet, för alla riktigt nödvändiga saker (inklusive plugget!) känns som om de tar upp en massa tid i onödan, när det ju faktiskt är många av de sakerna som ska utgöra mitt liv just nu?! Himla skum känsla kan jag säga.

Jag är rastlös. Jag har precis kommit hem från en lång härlig semester i Dubai, har haft en stressig tentaperiod och en jätterolig tävlingshelg där jag tävlat i Lag-SM i dans följt av en winter roadtrip genom de norrländska skogarna med massor av vacker utsikt, men jag vill ändå bort och ut. Ut i världen och bort härifrån, se något nytt och lära känna nya människor, prova nya saker, upptäcka nya platser och skaffa mig fler upplevelserJag vill mer!

IMG_3041

Men det verkar som om mer får vänta lite just nu, för vad jag faktiskt behöver göra är att komma tillbaka till mitt studentliv med plugg och träning på rutin om jag ska klara mina nya kurser. Får se om jag kan formulera strategin i text någon gång. 🙂

Idag fortsatte jag röja lite på morgonen, ställde upp väskor på vinden och slängde ut en massa sopor. På eftermiddagen var det full throttle school mode som gällde, föreläsningar och lektioner 13-18! Dessutom fick jag lite av en kalldusch på min ny-läsperiod-nya-tag-studiemotivation: ni vet kursen jag skrev om igår som verkar ganska intressant? Den innehåller en hel hög med statistik och kurvritande.
Jag ska spara min ”det är så j***a onödigt att lära sig rita de här för hand när vi har avancerade dataprogram som gör det bättre och effektivare”-harang till ett senare tillfälle, men den kommer vara magnifik, var så säker! Oh la la!

Just nu blir det bara att andas djupt och inte dra igång panikväxeln, utan istället verkligen försöka lära mig alltihop från början, så jag inte halkar efter. Jag har ju både vänner, skolböcker, google och youtube som kan hjälpa! 😉

 

2 thoughts on “Time to come back

  1. Hej! Jag vill gärna studera på LTU till civilingenjör. Jag har förstått att boende är svårt att få och troligtvis ännu svårare för mig eftersom jag skulle vilja ta med min lilla hund. Men så hittade jag din blogg och jag undrar hur du fick boende med dina katter? Om lägenheterna på vänortsvägen står det att husdjur inte får vara i möblerade lägenheter och gemensamma utrymmen, men hur är det möblerade lägenheter? Vet du hur det är med de lägenheterna lulebo har? Du kanske känner någon annan som har med sig djur upp. Tacksam för svar då!

    Lycka till med dina studier!

    • Hej amanda,
      Vad roligt att du vill börja plugga på LTU, jag kan verkligen rekommendera det som ett bra ställe! Angående djur så vet jag faktiskt inte vad som gäller, jag har faktiskt aldrig frågat om jag får ha katter här. 😉 Men jag bor hos Lulebo, och jag vet MÅNGA andra som har både katter och hundar och var jag vet har Lulebo aldrig sagt åt någon att de inte får ha djuren. Så försök få boende via Lulebo i första hand. På Vänortsvägen så finns det både möblerade och omöblerade lägenheter, så om du får tag i en där så kan du ju ta en omöblerad?
      Om det är så att du planerar börja läsa nu till hösten så hoppas jag du ställt dig i bostadskö, och om inte så gör det bums! Det är ganska mycket bostadsbrist här just vid studiestarten.
      (Jag kan också rekommendera att vänta med att ta hit din lilla hund tills efter din Nolleperiod, då det är en väldigt hektisk tid.)

      Ledsen att jag inte kan vara till mer hjälp, men jag önskar dig lycka till med informationssökandet och hoppas du kan ta dig hit och läsa. 🙂

Kommentera gärna! :)

