The Last of Us

Det finns många saker man kan roa sig med på söndagar, hela spannet från vilda äventyrsaktiviteter till totalt soffläge som en kokt grönsak. Idag har vi varit närmare den senare delen, mest soffläge alltså. Först en väldigt slö morgon (efter en natt då jag vaknat x gånger om av att någon låg mig – förkylda män säger jag bara) och sedan en mysig brunch på Uni:k innan vi gick en liten runda på stan. Jag köpte ett jättegott nytt thé! 🙂

Det dröjde dock inte länge innan mitt huttrande sällskap ville åka hem, och resten av eftermiddagen spenderade vi i soffan. Men inte framför filmer som man kan tro! Nej istället bröt jag upp en av mina julklappar: spelet The Last of Us till min Playstation 3! Jag är fortfarande fascinerad över att min pojkvän tycker det är kul att titta på när jag spelar TV-spel, men det gör han! Jag skulle nog få krupp av otålighet på mig själv, det är inte precis något jag sysslar mycket med, så man kan inte precis säga att jag är bra, hehe. Men spelet är jätteroligt! Det är bra gjort, grafiken är najs och storyn är spännande. Dessutom blir det roligare allteftersom jag suger mindre och mindre på att använda kontrollern och styra min karaktär. 😉

Jag har en känsla av att jag kommer lägga några timmar av mitt liv på det här spelet… ^^ Men nu är min hjärna lite mosig (jag är ovan att spela) så nu blir det lite serietittande på Netflix innan sängen lockar.

Kommentera gärna! :)

