Fixarsöndag

Hej! Hoppas att er söndag varit lugn och fin. Själv har jag sysslat med det obligatoriska ”efter-IKEA-röjandet”, man måste ju alltid plocka upp det man köpt och bygga, fixa och placera så att det passar in! Igårkväll när jag kom hem var jag alldeles för trött för att orka mer än att lägga allt i en hög i hallen.

Jag fick mest med mig småplock från IKEA, en kökspall (jag är ju inte så lång…), lite ljus, en brödlåda till köket… Nya stolsdynor. Men jag fick med mig en större sak också: en CD/DVD-bokhylla! Jag har inte jättemycket filmer eller skivor men tillräckligt för att de störde böckerna och var ivägen, så nu står de snyggt och prydligt i sin egen lilla ”bokhylla”. Själva grejen att flytta ut filmerna från bokhyllan blev också startskottet jag behövt för att ta tag i att organisera om mina böcker, så nu är hela bokhörnan dammtorkad och sorterad! 🙂

image

___

Förresten, var det någon som kollade på Melodifestivalen igår? Jag gjorde det tyvärr måste jag säga. Tror inte att jag någonsin sett en så dålig delfinal, det var i princip bara Yohio (vars röst jag redan förut sagt är fantastisk!) som kunde sjunga bland de där artisterna, och så den andra artisten som gick vidare, tjejen med Songbird. Hon hade också en bra röst. Men vem av SVT’s alla planerare var det som lät Bygdens son-killen komma till sångs på TV?! Jag är vanligtvis väldigt försiktig med att döma folks sångtalang eftersom jag själv har i princip noll av det (jo faktiskt) men ändå älskar att sjunga, men den här killen alltså! Har han någonsin sjungit förut? Eller kände ha att rätt plats att testa om han kunde ta en ton var på nationell TV i bästa sändningstid? Nej där uppskattade jag min mute-knapp, hur hemskt det än är att säga så.
Jag ska spara mina kommentarer om programledarna till nästa vecka, och förhoppningsvis har jag lite trevligare saker att säga om de tävlande då också, för även om resten inte var fullt så hemska som Bygdens son-snubben så var de verkligen inget att hänga i julgranen heller. Elisa Lindström tror jag dock skulle stå sig bra på dansbandsscenen, hennes låt hade den klangen nämligen.

Men nog om det. Jag såg en jättebra film på Netflix igår som jag ska tipsa er om, men det blir en annan dag för nu har jag redan svamlat för länge. Ha en härlig söndagskväll allihop! 🙂

Kommentera gärna! :)

