Vila gör mig galen

Hej! Vet ni vad jag har kommit fram till?! Jo, jag blir psykiskt obalanserad av att vila! [O_o] Jag har inte tränat ordentligt på lite mer än en vecka nu och min hjärna är på väg att slå knut på sig själv, massor av tankar hit och dit som inte hör hemma någonstans och mest bara håller mig vaken på nätterna. Tror jag kommer köra ett pass imorgon, förkylningen känns i princip borta nu och jag behöver röra på mig innan jag-har-inget-att-göra-så-jag-äter-humöret blir verklighet och vana. 😉

Jag har ju egentligen saker att göra, plugg, vara danstränare och andra åtaganden, men träningen är verkligen en del av mitt liv och jag mår mycket bättre när jag rör på mig regelbundet. Har ni lyckats komma dit med träningen någon gång? Det är lite av en personlig seger för mig, att ha lyckats göra motion till en självklar del av mitt liv.

Ikväll har jag iochförsig gjort en annan sak som inte är att förakta: jag har hjälpt till att städa och röja i dansföreningens klubblokal! Den var i behov av ett ordentligt ansiktslyft, så vi är ett gäng som har städat, plockat, organiserat och slängt grejer i tre timmar för att det ska bli en trevligare plats. Jag tycker vi lyckades bra, och alla hjälptes åt vilket var kul! Vet ni hur mycket konstigt rat man kan hitta i skrymslen av en klubblokal? ^^

In other news var jag med Selma till veterinären idag, jag hade bokat in henne på en hälsokontroll och dessutom tog vi blodprov. Veterinären trodde ju att Trollans lilla ”skrumpna” njure var sådan p.g.a. ett medfött fel, så jag ville kolla att inte mamma Selma hade något sånt också (om det var ärftligt liksom). Allt gick bra (hon var jätteduktig!) och jag som trodde att kissen min var lite för smal fick veta att hon faktiskt skulle kunna må bra av att bli ännu lite mindre! Se där. Men blodproverna visade iallafall på en fullt frisk katt, så nu är jag lugn igen. 🙂

IMG_3247

Kommentera gärna! :)

