Jokkmokk Vintermarknad!

Hej! Idag har jag varit på Jokkmokks vintermarknad med Ida och Thomas, det var så himla kul! Jag har varit lite nyfiken på den marknaden i några år nu, så nu när det äntligen blev av såg jag till att ha kameran med, fullt laddad! Jag har en hel hög med fina bilder, så här har ni lite smakprov på hur härlig en dag med ca -3 och lätt snöfall kan vara:

IMG_3278

IMG_3274

Det såldes bräck, godis och kokosbollar så det stod härliga till, så självklart köpte vi lite och mumsade i oss!

IMG_3285  IMG_3287

Framåt eftermiddagen kom det helt plötsligt fram en snubbe och la armen om mig: tydligen går man inte säker för släkten ens i Norrlands urskogar! hihi ^^

IMG_3291

Det var ganska många samer som gick omkring i sina färgglada dräkter (som är sååå fina!!), och småbarnen i sina minidräkter måste vara det gulligaste jag sett på länge! Tror inte jag var den enda som frågade föräldrarna om jag fick ta en bild av den här lilla tufsen. 🙂

IMG_3293

One thought on “Jokkmokk Vintermarknad!

Kommentera gärna! :)

