Efter helgen kommer måndag

Just nu sitter jag bara och softar i soffan med en kopp thé (som smakar AfterEight – mums!) innan jag ska gå och lägga mig, men jag tänkte bara lite snabbt berätta vad vi sysslat med först.

I fredags bjöd min älskling ut mig på middag till ett jättetrevligt ställe på Lilla Essingen i Stockholm – Lux Dag för Dag (jag tror iallafall det hette så), och jag kan bara säga MUMS. Maten var helt otroligt god och vinet likaså, konceptet restaurangen kör med är att de lagar mat på de råvaror de lyckats få in till bra pris just den dagen, så menyn ändras hela tiden!

I lördags la jag ju upp några bilder från när vi var och klättrade på Klätterverket – jag kan erkänna att jag är lite avis på Stockholmarna som har ett så bra ställe att klättra på! Den kvällen åt vi middag hemma hos älsklingens mamma innan vi samlade på oss ostbågar och lite annat för att på bästa sätt kunna döma ut (hehe) Melodifestivalen i lugn och ro. Jag ska inte skriva någon uppsats om det, men vad kan planerarna och manusförfattarna ha rökt på när det satte ihop årets mellannummer och manus?! Helt sjukt ju, det är TUR att vi inte är värdar för Eurovision i år alltså…!

Igår tog vi en väldigt lugn dag, käkade lunch på den otroligt goda lilla thai-restaurangen som inte ligger alltför långt bort, och på eftermiddagen fick jag till en fika med min rymdarkompis Maja – som med examensbeviset i hand stolt kan titulera sig själv Civilingenjör i Rymdteknik och dessutom har fast jobb! Det var jättetrevligt och jag hoppas vi kan göra det igen snart! På kvällen bjöd vi över ett annat par och hade en riktigt najs middag med grillad kyckling och härligt snack innan jag var tvungen att åka mot Arlanda och flyget hem.

All in all a very good weekend! Men efter helgen kommer som bekant nästa vecka, och den rivstartades med den här måndagen – massor a plugg i form av labbrapportskrivande, och så middag på Sushibar med Ksenya som är här på snabbvisit innan jag avrundade kvällen med en lyckad boogie woogie-träning och en varm dusch.

IMG_3393 light edit

 

Kommentera gärna! :)

