Stress

Imorse höll jag igen från att skriva ett negativt ”vad less jag är på allt”-inlägg, tänkte att jag ju faktiskt inte vill sprida negativa känslor med min blogg, men efter den här dagen blir det fasen ett iallafall: fy f****n vad less jag är!!! UTROPSTECKEN! Den här förbaskade kursen i processteknologi håller på att knäcka mig minst lika mycket som den förhatliga mat-stat’en gjorde förra hösten. Jag har som sagt åt mig själv att det inte är så illa, jag är bara lite trött av att inte sova ordentligt, och att ha en del att göra…

Men när ett hysteriskt skrattanfall övergår i gråt, då är det inte längre ”lite trött” som beskriver mig, då är jag på väg att gå sönder. 

_ _ _ _ _ gnäll:
Just nu är det riktigt mycket att göra, inlämningsuppgifter med dåliga förklaringar och komplicerade beräkningar som inte förklaras på något vettigt sätt, labbrapporter i samma stuk och en titt på en gammal tenta visar en dylik mardröm fast upphöjt i 20. Samtidigt har vi praktiska övningar i kursen om malmgenetiska modeller som vi inte hinner med på den utsatta lektionstiden och måste göra färdigt på annan tid utan lärarhjälp (och då blir det genast bra mycket svårare kan jag säga!) plus att vi har ett projekt där vi ska läsa artiklar i ämnet och presentera resultatet som en debatt mellan två geologer av motsatta tolkningar.
Sen kommer tentorna om en månad också.
_ _ _ _ _ slut gnäll.

Jag är dock väldigt glad att jag har mina pluggpolare att dela den här stressen med, jag vet verkligen inte vad jag hade gjort om jag hade varit ensam om detta. Vi stödjer verkligen varandra, för även om det ibland urartar till riktiga depp-sessioner av klagande så hjälps vi åt att jobba framåt.

Mitt något hysteriska anfall (tror jag skrämde de andra lite?) hände sent idag på eftermiddagen, så min oplanerade torsdagskväll satt väldigt fint. Jag har tvättat kläder och röjt här hemma (eftersom mitt mentala lugn/kaos ofta tar sig uttryck i att jag inte orkar plocka undan saker) och bara varit allmänt introvert. Borstat Selmas päls har jag gjort också, den verkar ju aldrig ta slut, haha. ^^

Så nu blir det sova tidigt och samla energi att mosa på med plugget imorgon igen, god natt från Luleå! ♥

IMG_3505

Kommentera gärna! :)

