It’s funny ‘cause it’s true!

Ni vet hur man ibland snubblar över diverse knasigheter på internet, men ibland hittar riktiga guldklimpar? Jag snubblade över det här inlägget i mitt Facebook-flöde imorse och fick nu under lunchen tid att läsa det ordentligt. Jag har skrattat högt flera gånger och spärrat upp ögonen förvånat ännu fler gånger. Jag visste att genusgalenskapen vart utbredd men inte att vi hade riktigt denna nivå på korkade myndigheter/institutioner i Sverige.

Det är inte alltid lätt att formulera sig om man som jag ogillar allt tramsigt genussvammel som ska finnas överallt idag, och då är det skönt med vettiga människor som tar sig tid att göra det. Ta dig tiden att läsa den här ganska långa texten, och gråt sedan som jag lite inombords över att detta faktiskt beskriver Sverige år 2014.

LÄS HÄR.

Kommentera gärna! :)

