Jag hade inget att säga men sen började jag skriva… ^^

Jag tänkte skriva att det varit en lugn helg för mig, men insåg att det kanske var lite av en överdrift. ^^ Avkopplande har den iallafall varit! Efter att har krigat oss igenom det sista av efter-labbandet för torsdagen i fredags så gick jag hem och fick äntligen tummen ur att städa här hemma. Tror att jag hade fått levande Luddelump (ni har väl läst den som barn?!) i hörnen strax om jag inte gjort det då alltså…

Sen försökte jag fixa en 30-tals-look (lyckades väl sådär men blev fin iallafall ^^) för kvällen och drog ner till Stuk (kåren) där de hade Electro Swing temakväll! Electro Swing är i princip när man tar swinglåtar från ca 30-talet och gör en modern elektro/dunkadunka-version av dem. Jag och min boogiepartner Johan dansade loss i flera timmar och hade jätteroligt! Det var bara synd att det inte var hela kåren som hade temat, utan bara ett litet dansgolv i en avkrok av krogen, men vi hade iallafall roligt! Fram för fler temakvällar på kåren! 🙂

Igår däremot var en lugn dag för mig. Låg på soffan och läste i mina nya fotoböcker (Scott Kelby är sjukt pedagogisk i dem!! Love it!) i typ fyra timmar i sträck innan jag kom mig iväg till gymmet vid tretiden. Då fick jag trängas med alla discogymmande killar som skulle ut på kvällen och därför prompt måste köra överkropp. Allihop. Med fria vikter. Så att jag var tvungen att gå på 16kg-hanteln för min enarmsrodd därför att alla andra över 10kg var upptagna, något jag annars hade sparat till nästa ryggpass eftersom jag mest kört kondis sista tiden… Men sure killar, om ni behöver det lätta handlarna för att jobba upp lite sista-minuten-pump i axlarna inför er utekväll, go right ahead, så kör jag på med det ni borde träna med. 😉
Jag var egentligen inte sååå irriterad, men det är inte helt på skämt heller…

På kvällen skulle jag laga en stor köttgryta och insåg att min femliterskastrull var alldeles för liten – så en del av rotsakerna fick koka ihop på sidan av och sedan bli någon slags puré i min mixer… När jag nu ska äta det? Haha! Så fick mello såklart vara på i bakgrunden, och jag kan ännu inte förstå hur Paparizuo (stavning?) lyckades gå vidare framför hårdrockskillarna, och hur den gnälliga sången Bröder lyckades slå Stenmark?! Men men… Detta var ju 2:a chansen-omgången (uuuutdragen med tusen upprepningar av sångerna!) så nästa vecka är det FINAL!
Kommer vi lyckas gräva fram något vettigt ur soppan av halvdåliga bidrag? Kanske. Yohio ligger hur som helst högt på min lista, Anton Ewalds bidrag tyckte jag var lite tamt och resten har jag inte så bra koll på… Eller jo, tjejen med ”Busy doing nothing at all” eller vad den nu hette var också riktigt bra!

Idag har jag spenderad största delen av dagen på SSAB’s friskvårdscenter där jätteduktiga Angelica Källström höll en rolig, inspirerande och utmanande buggträning för oss! Det är så roligt att träna för så duktiga danstränare, och jag är så avundsjuk på min syster som bor i Uppsala och har möjlighet att dansa på UBSS (men inte gör det :P). Var en jättekul dag iallafall! Jag fick tillochmed ordning på några hittills för trixiga stegvariationer på slutet! 🙂

Nu ska jag planera min vecka så det blir någon ordning på torpet här innan jag sover. God natt. 🙂

IMG_4021

Kommentera gärna! :)

