plugg, besök och ‘vinter’festival!

Så har det gått två dagar utan att jag skrivit något vettigt igen, det är inte okej!  Jag skyller på plugget och väldigt låg motivation. Men nu börjar det faktiskt närma sig ljuset i tunneln för oss,  vilket känns både skrämmande (snart dags för tentor!) och skönt (snart är det över!), speciellt när det gäller den kursen som vi haft så svårt för.

Igår gick precis hela dagen till plugg (usch) och hela kvällen till dans (boogie och bugg, weeei!) som faktiskt får mig att bli glad var gång trots all negativitet i plugget.
Idag har jag känt mig riktigt produktiv samtidigt som jag gjort både roliga och nyttiga saker!  På förmiddagen satt vi och gjorde klart några inlämningsuppgifter i malmgeologin, och livet blev verkligen ljusare när man kunde lämna ifrån sig ett par färdiga uppgifter som hängt över en ett tag.

Efter lunch gick hela gänget ut på Vinterfestivalen som ordnades på universitetets område idag, man kunde bland annat prova att åka med hundsläde, trixa med skidor i den nya rail-arenan som byggdes på universitetet i höstas och tävla med geosektionens maskot, pingvinen Georg, i vem som kom längst med snömadrass. Dessutom bjöds det på gratis parisare (hamburgare fast med en stor skiva falukorv istället för hamburgerkött) vilket mina pluggpolare från Stockholm fann vara en oväntad favorit. 🙂 (Citattecknen kring ordet vinter i titeln kommer av att vädret är skräp med plusgrader och smält här uppe just nu, jämfört med de -28 vi vanligtvis har under den festivalen.)

På kvällen lyckades jag klämma in ett litet insanitypass (riktigt bra videor att ha ibland alltså!) innan jag drog till ett möte för LBS. Vi gjorde en s.k. ‘skattning’ av föreningen och gick igenom alla aspekter av idrottsföreningen tillsammans med en representant från SISU för att fastställa vad vi är bra på och vad vi behöver jobba mer på. Det var både intressant och givande, är alltid kul att diskutera organisation konstruktivt!

Som avslutning på kvällen hämtade jag lillebror på flygplatsen, han har kommit hit för att hälsa på ett tag och se om Luleå verkar intressant att bo i.  Det är roligt att ha honom här och få sällskap!

Här en random bild från när vi gjorde en laboration i flotation av malm! Coolt att göra, mindre coolt att räkna på… 😛

image

Kommentera gärna! :)

