Det finns en sol!

Och idag har den lyst nästan hela tiden. 🙂 Det har varit konstant mulet i så många veckor nu att jag blir alldeles glad inuti så fort jag tittar ut och ser blå himmel, även om själva solen kanske gömmer sig bakom något litet vitt stackmoln för tillfället. Idag är det en himla tur att det är soligt också, för efter lördagens ganska glada paus från plugget så hoppade en ”less på allt”-känsla in i mig som håller sig kvar även idag. Pressen från kurserna har gjort mig riktigt skoltrött, inte bara på dessa kurser utan generellt, och det är inte alltid så lätt att ”rycka upp sig”.

Idag har jag egentligen ingenting schemalagt, men eftersom vi har en presentation att göra imorgon efter lunch så har jag suttit med näsan i vetenskapliga ( = geologiska) artiklar sedan halv nio imorse. Man kan somna av mindre torra texter kan jag säga, det blir en kamp mot distraktioner och dagdrömmande varje gång man drar texten till sig. Men med några småpauser inlagda vid jämna mellanrum så går det ändå, om än långsamt.

Jag har inga färska bilder från idag men brorsan fick bli min fotograf i lördags och då var det ju också soligt! 🙂

IMG_0055

Kommentera gärna! :)

