Ingen ånger!

God morgon! Ännu en strålande solskensmorgon har börjat här i Luleå och jag kan säga att det märks påtagligt här på universitetet. Folk är gladare, piggare och ser mer ljust på livet: det känns i hela atmosfären på här ute Porsön! Själv känner jag det som en liten glädje längst inne i bröstet, och trots att gårdagen var en minst sagt dålig dag rent motivationsmässigt så tog jag mig ändå igenom utan att ge upp, något jag till viss del tackar ljuset för. Resten var envishet. 😉

Idag började jag dagen med spinning. Efter en tidig kväll och en lång natts sömn vaknade jag ganska utvilad vid halv sex imorse och debatterade med mig själv i 20min om att gå på passet eller inte. Sen packade jag ihop väskan och drog dit. Det vinnande argumentet blev nämligen

The only workout you regret is the one you don’t do.

…som sen utvecklades under passet (som gick superbra och kändes härligt!) till följande:

Du kommer bara ångra det du inte gör i livet.

…vilket i sig startade en hel tankekedja för mig om ånger och att göra saker. Jag tänkte på det här med att prova nya aktiviteter, att träna och att verkligen göra något av sin tid, eftersom den trots allt är begränsad. Om jag lever i 70år till, vilket med dagens mediciner och mina gener inte är alldeles för otroligt om jag inte är med om en olycka, kommer jag då att tänka tillbaka och känna åh nej vad jag ångrar att jag for på den där resan/tränade så mycket när jag var frisk, stark och ung/lekte i snön/dansade så mycket/tog den där chansen..? I don’t think so. Istället kommer jag ha massor av historier om både lyckade och mer lärorika upplevelser, och vara glad att jag testade då jag hade chansen.

Hittills i livet har jag alltid känt att det man ångrar är sånt man inte gör. Jag har några såna saker också, t.ex. att jag inte i slutändan gjorde lumpen och hoppade av rymdteknik tidigare eller att jag inte for på en viss resa jag blev erbjuden… Men av alla tokiga, galna, farliga och sjukt roliga saker jag gjort så ångrar jag inte en enda en. Även om jag kan erkänna att alla inte var så smarta. 😉

IMG_0094Men nu har jag ändrat tankekedjan om ånger till något bra istället! Jag ska ta chanser, prova nya saker, åka till nya platser! Det värsta som kan hända är att jag lär mig något. 🙂

Kommentera gärna! :)

