Uni:k’t plugg ^^

Hej i vårvintern! Idag har jag suttit i princip hela dagen på caféet Uni:k inne i stan och pluggat Malmgenetiska Modeller, det har varit som balsam för själen! Intressant, avslappnat och trevligt i sällskap med några av mina kurskamrater. ♥ Det är extra roligt när kursboken är bra: förståeligt skriven och inte så utflytande i superdetaljer överallt, så man kan faktiskt läsa den och hänga med i vad de snackar om!

Gårdagens tenta var en sex timmar lång (!) mardröm av sifferknackande där en god del av min energi tyvärr gick till ilska över att behöva göra saker för hand i flera timmar som skulle tagit 1omin i ett Excel-blad. Jag har ingen aning om hur det gick, men nu är det iallafall över så jag bara inväntar resultatet.

Annars så har det varit väldigt fint väder i Luleå idag, några plusgrader och strålande solsken. Det är synd att snön som kom torsdag natt och under gårdagen nu i princip är borta, men det har gett mig en hel del energi att läsa geologi i ljuset från ett soligt fönster idag. 🙂 Idag var första gången jag besökte det här nyöppnade fiket då jag tidigare bara varit på deras lilla branch ute på universitetet. Här inne i stan har det varit liv och rörelse hela dagen. 🙂

image

Nu blir det en sista café-kaffe och lite mer plugg innan jag far hem, ha en riktigt bra lördagseftermiddag! 🙂

Kommentera gärna! :)

