Nu är det över!

God morgon! 😀

Jag sitter just nu på Arlanda och njuter av tanken på att jag ska få slappna av i Dubai under fyra sköna dagar innan jag åker hem till plugget igen. Planet går kl 13 och jag ska strax lämna in min väska på incheckningen, men först tänkte jag ge er en liten uppdatering av gårdagen – den blev ganska intensiv!

I måndags kväll kändes allt hemskt, det kändes som om jag inte kunde någonting, jag var totalt urblåst och hade velat ha två dagar till att studera för att känna mig någorlunda förberedd. Kändes inte bra. Men igår morse bestämde jag mig för att det skulle bli en bra dag.
Jag gick upp tidigt och drog på spinning (det är så bra att de har den tidiga klassen vid halv sju på morgonen!), solen sken från en stor blå himmel, fåglarna kvittrade och luften var härligt klar! Efter passet var jag verkligen igång och glad, påminnde mig själv om att det skulle bli en bra dag då jag satte mig med mitt sista-minuten-plugg, samt att ångest inte hjälper mig att klara en tenta. Detta repeterades på vägen till tentan och inför varje fråga, och till slut hade jag lyckats skriva ett bra svar på nästan varje fråga! Man kan ju inte vara expert på alla malmtyper. 😉

Så tentan kändes faktiskt ganska bra, inte alls så hopplös. På vägen hem gick jag förbi en organisation på skolan som stod och bjöd på gratis våfflor, så jag fick mig en riktigt mumsig en med sylt och grädde våffeldagen till ära. Mums!

Sedan gick jag och brorsan ut på en liten promenad i solskenet. Vi gick ner på isen nära universitetet och jag fjantade omkring framför kameran. ^^

IMG_0158
IMG_0179

 

IMG_0189

 

Efter vår fina promenad var det dags för en annan höjdpunkt den här veckan: frisörbesök! Jag fick ta bort min förskräckliga utväxt och dessutom har vi planerat en rolig grej för nästa vecka, berättar mer om det då! 🙂 På kvällen pausade jag i packandet med att hålla buggkurs, jag och Thomas var lika flummiga som alltid (ska man kommunicera med sin ledarpartner?? hehe) men det var roligt och det verkar som om våra kursare har roligt också. Vi är ju bara människor och alla kan göra misstag då och då.

Nu ska jag gå bort med min väska och se om jag kan få någon av de ca 20 tomma stolarna i dagens flygplan. ^^

IMG_0163

 

 

 

Kommentera gärna! :)

