Vila

God morgon från värmen och solen! 

Det har varit tunt med inlägg här sedan jag flög iväg, först för att WordPress telefon-app blivit knasig och vägrar ladda upp bilder, men sedan för att jag verkligen behövt vila upp mig och undvikit att sitta vid datorn. Under flygresan hit blev jag vid flera tillfällen stressad och förvirrad av de mest simpla saker (exempelvis att ta fram mitt pass vid check-in-disken) och det har tagit mig de senaste tre dagarna, fyllda av icke-tidspressade aktiviteter och mycket utomhusvistelse, att börja släppa min inre stress.

Jag och mamma har umgåtts flitigt dessa dagar eftersom jag lyckades pricka in en hel helg (som ju är fre-lör här) för mitt besök. Jag började mitt besök i torsdags med att som vanligt åka till salongen – en härlig mani/pedi-session är perfekt att kicka igång avslappning med! – och den kvällen for jag och mamma till stallet och red tillsammans. Det var jättefint kvällsljus och vi gick ut med hästarna och plaskade i den gigantiska pölen som onsdagens störtflod ( = regn) skapat vid stallet. 🙂

2014-03-27 18.08.36

2014-03-27 18.09.42

2014-03-27 18.10.49

Den här solnedgångsbilden tog jag också med min mobilkamera, jag blev helt chockad att den faktiskt lyckades fånga ljuset i princip så som det såg ut!

2014-03-27 18.11.28

Vi avslutade dagen med att gå ut och äta middag på den trevliga italienska restaurangen i hotellet Grand Hyatt Dubai som ligger relativt nära vårt hus. Det fina men mörka ljuset i trädgården vid restaurangen gjorde att vi gav upp ”snygga bilder”-projektet och gjorde lite fåniga poser istället, som den här. ^^

image

 

Det kommer fler inlägg med bilder från helgen, men nu ska jag gå ut till poolen och sola lite mer. Ha en härlig söndag och glöm inte att det är sommartid i Sverige nu! 🙂

Kommentera gärna! :)

