Dugga och dans

Eftersom jag missade att blogga igår (vad har hänt med min rutin?) tänkte jag berätta idag vad jag sysslade med, eftersom jag gjorde en ny grej som blev både riktigt bra och var kul. 🙂

Jag hade en lugn dag med det enda (typ) schemalagda var en internetdugga i en av kurserna på förmiddagen, som jag lyckligt nog klarade! Man kan nämligen tjäna extrapoäng mot tentan om man klarar dem, vilket alltid är najs.

På kvällen var jag med på ett möte med Luleå Bugg och Swing Studenter (LBSS). De håller på att rycka upp sig ur lite av en engagemangs-sump och jag blev ombedd att vara med för att ge lite bakgrund till LBSS och berätta något om hur resten av dansföreningen (LBS) funkar. Det var ett ganska produktivt möte och jag hoppas det går bra för dem att komma igång – själv är jag ju mer intresserad av tävling, träning och att vara kursledare, så jag överlåter åt andra med mer ”utedans-intresse” sköta den studentföreningen.

Kvällen avslutades med den nya grejen: dubbelbuggsträning! Jag, Elisabet och Robin (som båda tränar i samma grupp som mig på onsdagar) har bestämt oss för att prova på det här med dubbelbugg vid R-tävlingen som hålls i samband med Distriktsmästerskapet för Norr- och Västerbotten den 10e maj, och igår tränade vi för första gången! Eftersom dubbelbugg ska vara en koreograferad dans så har vi börjat bygga en rutin, och till vår stora förvåning så funkar det riktigt bra! Vi kom riktigt långt i att skapa ett program så det känns inte alls omöjligt och läskigt längre, bara kul och pirrigt. Om tävlingen filmas och vi inte får total brainfreeze kanske jag lägger upp en länk till filmen här efterråt. 🙂

Spännande! 🙂

Kommentera gärna! :)

