Ebb och flod

Snacka om att inspirationen att skriva går i vågor – tre inlägg i tisdags, noll igår och ett nu riktigt sent på dagen idag! Men å andra sidan speglar det lite av mitt fokus och koncentrationsnivå just nu, vilket har svängt upp och ner som en jojo hela veckan. Jag har flera såna där halv-akuta saker som behöver göras, vilket ofta får till följd att jag förvirrar mig själv och inget blir gjort. Hmm.

Nåja, idag har det inte hänt så mycket spännande, förutom en ganska bra buggträning med Thomas där vi faktiskt lyckades vara ganska fokuserade! Känns kul. 🙂 Jag har också läst lite mer i min bok om objektivism vilket är väldigt intressant och får mig att vilja jobba mer med min egen ideologi – var står jag liksom? Jag tror på att det är nyttigt att utveckla sin intelligens i andra aspekter än enbart den matematiska, nummerbaserade naturvetenskapen, som ju är den sfär jag vanligtvis rör mig i.

Och där hamnade det här inläggets fokus lite precis överallt, så vi fortsätter i samma stil med en fotografisk jämförelse av mina två favoritlandskap. Nu senast jag var i Dubai så var ju jag och mamma ute i öknen med hundarna – jag fick springa lite, leka med hundarna och allmänt bara vara mig själv. Dessutom hade jag, som ni sett redan, min älskade kamera med mig att leka lite med. 🙂

marit i snö

Marit i öken

Kommentera gärna! :)

