Påskinspiration

Hej! Den här helgen har jag försökt dedikera åt mig själv, att ta tid för att verkligen göra saker jag vill, när jag vill. Det är jätteskönt! Det känns att jag behövt det, för det är så lätt för mig att bli tankspridd och anpassa mig till dem när jag har besökare här. Även när ”besökarna” var brorsan och pojkvännen och det var roligt att ha dem här.

I fredags morse letade sig solen in runt kanterna på min rullgardin och lockade mig att stiga upp direkt jag vaknade. Jag hade förmiddagen fri från föreläsningar och kände mig inspirerad av påskens alla färger, så jag bestämde mig för att göra en ordentligt färgglad sminkning! Att jag precis fått hem min nya ögonskugge-primer från Nyx som jag ville prova kan också ha spelat in… ^^
Jag började med gul och grön, men insåg ganska snart att min gula ögonskugga verkligen är dåligt pigmenterad, så jag började om – med lila! Blev kanske lite i häftigaste laget för en dagsmejk, men jag hade bara en föreläsning så kände att det kunde jag leva med. En färgklick i vardagen skadar ju verkligen ingen! 🙂

Det är dock svårare att ta snygga sminkbilder än man kan tro, med ljus, vinklar, skärpa och allt annat som ska vara bra (lite nybörjar-fotonörd är jag ju trots allt) så med resten av dagen ganska uppbokad så blev det ingen tid över att gå igenom och lägga upp bilderna.

Därför önskar jag er en färgglad och positiv söndag! Skulle ni våga ha sånt smink på dagstid?

IMG_0996

 

smink blogg

Lips

One thought on “Påskinspiration

Kommentera gärna! :)

