Jag ska flytta!

Hej och god måndagsmorgon!
Lite motsägelsefullt kanske, speciellt när den är täckt av grå blöt dimma och termometern står på ca +2… MEN man kan ju vara glad ändå! Snart är det ju påsk (på fredag!) och även om den egentliga grejen med påsk (religion och så vidare) nog suddats bort i många svenska hem så är det iallafall en bra anledning att ha en trevlig middag med familj eller nära vänner. 🙂

Men det är inte påsken jag ska skriva om just nu (det kommer sen), utan jag vill istället dela med mig av en rolig nyhet!

Under det här året har jag vid olika tillfällen jobbat med en spännande grej, och efter en hel del cirkusåkande fram och tillbaka och nya avtal skrivna så är det nu äntligen klart och fixat:

Jag åker till Kanada till hösten!

Förra sommaren kom det en professor till LKAB och höll en presentation om sin forskning (som fokuserat på en viss typ av bergart som finns i Kirunaområdet) och jag blev intresserad. Så jag gick fram och snackade med honom efter presentationen, hörde mig för om lite möjligheter och fick hans mailadress. Han var verkligen intresserad och gav mig flera olika erbjudanden (som alla är lika spännande!).
Efter mailande, organisation med utbyteskontoret och en god del tålamod så är det nu ordnat: till hösten gör ja en utbytestermin på St. John’s Memorial University i New Foundland i Kanada och efter jul gör mitt examensarbete där, med handledning av professorn jag träffade!

Det ska bli riktigt roligt och jag tycker det är så spännande, samtidigt som jag är lite lätt livrädd. ^^ Jag ska liksom flytta till andra sidan atlanten, helt själv! O_o Det är ju inte bara roligt att lämna allt bakom sig heller, så spännande, läskigt, roligt, nervöst… Känslorna blandar sig väldigt mycket! Men det är mest spännande. 🙂

Kommentera gärna! :)

