Sandsten =)

Hej! Ja så blev det två dagar utan updates igen, men det är så skönt att komma ”hem” och bara släppa allt som har med mitt vanliga liv att göra ett litet tag. Som en detox från vardagen ungefär. 🙂 Nåja, nu har jag detoxat det värsta och vill skriva lite om allt vi gjort, tycker vi hunnit massor redan!

Vi började direkt i fredags med en tur ut till öknen med hundarna (samma ställe jag och mamma var på förra gången jag var här). Dock har det nu blivit ganska ordentligt mycket varmare här nu, ungefär som ljuset på våren hemma i Sverige så kommer sommarvärmen snabbt här, och jag mitt nöt tyckte att det då var en bra idé att gå barfota i öknen på jättevarm sand som hettats upp av solen i sex timmar. Jag tyckte inte det efter ungefär 4minuters promenad, så vi återvände vi snabbtsomattan till bilen innan jag fick brännblåsor under fötterna. Man lär sig något varje dag…
Resten av ökenstunden spenderade vi med att sola och äta lite matsäck på en filt – superhärligt och stillsamt långt från stadens ljud, ungefär som att vara ute på fjället (fast varmt). 🙂

På vägen hem (via stallet för att säga hej till hästarna) fick jag mamma och syrran att stanna till vid några coola snart-färdig-sandsten-dynor. De var hårda och hade ett coolt lagringsmönster på grund av hur vinden avsatt sandkornen. Eller kanske dessa t.o.m. var från när det var havsbotten här?! Häftiga nästan-stenar var de hur som helst, och mamma fick agera fotograf. ^^

m+stor vägg m+vägg sittande m+vägg stående

På eftermiddagen fick jag med mig både mamma och pappa ut till poolen en stund, det var härligt att bada av sig lite sand och fortsätta slappandet. På kvällen gjorde vi en lagom version av en påskmiddag på en karréstek i ugnen – en maträtt som jag absolut ska göra mer av själv då stekpåse ju typ är världens bästa matlagningsverktyg, haha! Det enda som saknades var lillebror som är kvar i Sverige just nu. Jag blev t.o.m. inspirerad att laga en god förrätt på jordgubbar, kiwi och riven mintchoklad – mums!

Kiwi&jordgubar

Om ni nu tycker att vi hade fullt upp i fredags, vänta tills jag berättar om gårdagen! Nästa inlägg kommer senare i eftermiddag. 🙂

Kommentera gärna! :)

