Ingen rast och ingen ro på semestern! ;)

God förmiddag alla hemma i Sverige! Just nu sitter jag utomhus på baksidan av huset i typ 37 graders värme och skriver till er. Det är så härligt att vara här! Däremot kan man väl egentligen inte säga att jag tar det lugnt när jag semestrar hemma i Dubai, för det är hela tiden något på gång och långt ifrån bara poolhäng med solpress för att bli brun! Det finns så mycket annat kul att göra här ju. 🙂

I söndags lyckades jag hålla mig sysselsatt precis hela dagen utan att egentligen planera det: började med en hundpromenad på morgonen, sen körde jag och mamma en stint på salongen för manikyr och pedikyr. ♥ Jag fick mina ögonbryn ”trådade” också, en teknik med indiskt (tror jag) ursprung där man använder en dubbelvikt och tvinnad tråd för att rycka ut hårstråna istället för att ta dem ett och ett med pincett. Sjukt najs och bekvämt iallafall.

På eftermiddagen hann jag med att vara vid poolen en stund innan vi drog till stallet för ytterligare en ridlektion. Mamma är så himla schysst som låter oss ta hennes lektionstider när vi hälsar på, det är riktigt roligt!

Öppna

Tack vare en av vännerna i stallet som sprang omkring med min kamera så fick vi lite bilder även när mamma blev uppsatt på en av vår instruktörs hästar. Här kommer man inte undan att jobba bara för att man inte har en egen häst att sitta på! Hihi.
MammaMaritKarin

Kommentera gärna! :)

