När livet går bra…

Hej! Visste ni att det var min namnsdag igår? Jag hade helt glömt bort det och blev alldeles förvirrad när folk började skriva grattis på facebook – jag fyller ju inte år nu? Haha. Namnsdagar är ju en sån där grej som ofta glöms bort (och helt ärligt vet jag inte riktigt varför vi har dem ens?) men det är faktiskt roligt att få ett litet grattis i vardagen som inte betyder att man blivit ännu mer vuxen. 😉 Men det var faktiskt inte bara min namnsdag igår, det var även min dopdag! Jag har frågat men minns inte om mamma och pappa planerade det eller om det var ett sammanträffande att döpa mig till Marit på Marit-dagen. Kul ändå. 🙂

Idag har jag haft en sjukt najs morgon! Jag har haft möte med min ex-jobbshandledare och vi har diskuterat vad mitt examensarbete ska handla om! Eftersom jag kommer vara i Kanada i höst och ska göra ex-jobbet under vårterminen 2015 så är det en del som behöver beslutas redan nu. Och det har vi verkligen gjort! Jag ska nu maila de andra involverade och kolla av att det passar, men om de inte har för många invändningar så har jag faktiskt beslutat vad mitt ex-jobb ska vara! Sjukt spännande och lite läskigt – mitt första forskningsprojekt liksom! Men det ska bli roligt, och framför allt intressant (för mig som lätt nördig geolog iallafall, haha!).

Det är för övrigt soligt och fint här i Luleå idag, och dessutom hittade jag lite grönt gräs – snart är det sommar! ^^

2014-05-07 10.21.572014-05-07 10.22.55

Kommentera gärna! :)

