Sömn, tankar och ”sista gången”

”The cold never bothered me anyway..!” Yes it did! Fasen vad jag fryser, fattar inte hur det kan bli så attans kallt i en lägenhet som varken är längst ner eller längst upp i ett höghus. Så jag håller på att bli en isbit här. Men annars är livet ganska bra faktiskt!  Solen skiner, gräset börjar titta fram ut marken och träden har börjat knoppa sig på riktigt. Några dagar till så är Luleå grönt sen! 🙂

Igår, i måndags och idag har jag inte riktigt haft något spännande för mig, föreläsningar om surt gruvvatten och ekonomiska aspekter av skogsbruk, och så lite grupparbete om utvecklingen av kopparpriser i USA. Tyvärr har jag haft *lite* svårt att komma i säng den senaste veckan, och när jag väl kommer i säng somnar jag inte, så jag är aningen trött om dagarna (men inte på kvällarna ofc…) och koncentrationsnivån på föreläsningarna bli därefter.

Kolla sen på hur knäpp jag är just nu: igår morse bokade jag en resa ner till Stockholm (denna helg), då jag även skulle ta min kisse till syrran för sommaren. Några timmar senare fick jag panik över att ge ifrån mig Selma och påbörja processen med att flytta utomlands så abrupt, så jag gick omkring med ångest i flera timmar över om jag skulle åka ner denna helg eller nästa. Det är inte alltid amazing att vara tjej med hormoner som sätter känslorna i overdrive… -.-
Bokade iallafall om biljetten och drar ner nästa helg istället, så kan jag köra igång ”projekt flyttrensning” denna helg. Det kommer nog ta sin tid så jag behöver komma igång!

Kan ni förresten fatta att jag snart är klar här på LTU?! Det känns så himla overkligt, detta är min sista läsperiod här! Om tre veckor har jag spenderat sex år på att plugga här! Det är nästan lika länge som jag bodde i Dubai… Det känns både läskigt och spännande och lite tråkigt att jag ska åka härifrån, jag har ju hela mitt egna liv här liksom…? Jag kommer säkert skriva mer om det allteftersom, mina ”detta är sista gången jag …”-tankar började snurra i huvudet redan när jag började försöka äta ur frysen för några veckor sen. 😉

En sak som det faktiskt har varit sista gången för, är den buggkurs som jag och Thomas har hållit nu i vår! Igår kväll höll vi sista lektionen för de tappra själar som hängt med ända till slutet, och som blivit så mycket duktigare på att dansa! Det har varit en jätterolig kurs att hålla (även om jag ibland inför tävling svurit över att den legat samtidigt som en av träningstiderna), och som alltid när man håller kurs har jag lärt mig en massa saker själv. Vi avslutade med att ha en trevlig gruppdiskussion med frågor, svar och nyttig feedback till oss från dem. Man kan alltid bli en bättre ledare! 🙂

Nu ska jag ge mig ut på en liten joggingtur i kvällssolen och försöka rensa huvudet från snurriga tankar. 🙂

Ni får två suddiga pall-bilder från helgen så länge, mobilkameror är tyvärr det som används när de flesta på plats också tävlar! En förstaplats i Rock och en tredjeplats i Boogie Woogie. 🙂

10335937_10152392104364583_1089302651_n

boogie 3a

Kommentera gärna! :)

