Varför sova när man kan vara vaken?

God morgon mina vänner! 🙂 Hoppas ni har haft en bra helg och överlevt måndagens ångest utan större problem? Själv var jag tvungen att ta två (!) tupplurar/siestor igår för jag var så trött efter helgen… Mamma har retat mig för att köra en ”sista-kvällen-med-gänget”-månad (pga de senaste helgernas aktiviteter…) och även om den här helgens göranden inte var planerade (jag skulle ju varit i Stockholm!) så kan man nästan tro att hon har rätt.

I fredags var jag som sagt ute på socialdans för första gången på… typ flera år? Och ska man göra något så bör det vara ordentligt, alltså blev det tre timmars bil till Umeå för att dansa! Men det var så värt det, jag hade fantastiskt roligt, fick massor av bra danser och träffade trevliga människor. Min ”ångest” inför socialdans försvann efter de första två danserna. 🙂 Jag kom hem och i säng vid 5 på morgonen, vaknade sedan vid 10 och spenderade dagen med att röja i garderober, handla lite och tvätta.
På kvällen var det fest! Det var extra roligt för vi fick tummen ur och lekte lite skojiga lekar innan vi drog ut på stan och dansade loss på Oleary’s. Vid 4 på söndag morgon kunde jag krypa ner i sängen, men sömn är ju tydligen överskattat så jag vaknade och var pigg halv tio.

Söndagen var dock lite lugnare, jag fortsatte röjandet, kollade på serier och sprang en tur (i dåliga skor – är huvudet dumt får kroppen lida). På kvällen såg jag Godzilla på bio med några av killarna, och får nog erkänna att mitt krav på djup i filmer är relativt lågt iochmed att jag tyckte den var awesome (som mindless-action-film) och killarna verkade tycka den var lite extrem, haha! 😛 Varför måste du vara i Australien Johanna?!

Igår fick jag dock sota för min korkade sömnrytm, jag var dödstrött och tog mig nätt och jämnt igenom möten och föreläsningar med något liknande koncentration. På kvällen lockade Ksenya med mig på Bodypump och sen åt vi middag på uteservering i stan (årets första för mig!) eftersom det varit 20grader varmt hela dagen. Härligt!

Nu ska jag göra min söta katt lite smalare, hennes fluff är överallt! ^^

Selma på rygg

Kommentera gärna! :)

